„Pentru că nu simt presiunea publică, Alfred Simonis și Marcel Ciolacu ignoră solicitarea a 194.100 de oameni care cer interzicerea reclamei la jocuri de noroc și pariuri sportive. De aceea, am cumpărat spațiu publicitar în București, pe magazinul Cocor, și în Timișoara, timp de o săptămână. Mesajul pentru cei doi este „Interziceți reclama la jocuri de noroc și pariuri sportive!”, anunță activiștii aflați în spatele Declic.

Asociația susține că politicienii bat pasul pe loc pe acest subiect, în încercarea de a trage de timp. PSD a bătut monedă pe seama luptei pe care o duce cu domeniul pariurilor sportive și a altor jocuri de noroc.

„Deși vorbesc cu fiecare ocazie despre reducerea numărului de săli de joc și mutarea acestora la marginea orașelor, ei ignoră problema reclamei agresive. Chiar Alfred Simonis, inițiatorul proiectului care scoate păcănelele din orașe, spune că reclama va dispărea de la sine după ce proiectul său va fi adoptat.

Simonis este cel care are o putere importantă în Parlament pe toate proiectele de legi privind păcănelele, pentru că este președintele Camerei Deputaților.

Dar ultimul cuvânt asupra acestor proiecte îl are Marcel Ciolacu, superiorul pe linie de partid al lui Simonis. Deși Ciolacu s-a lăudat că a redus „drastic” spațiul de reclamă, OUG-ul său a lăsat bannere de 35 mp pe străzi și reclama la fel de agasantă la TV.

Dacă reclama nu este interzisă odată cu adoptarea celorlalte măsuri, vom vedea din ce în ce mai multă reclamă prin care oamenii sunt aduși înapoi în sălile de joc sau pe site-uri.

Ne vom sătura să tot vedem reclamă la Superbet pe tricourile invitaților în emisiunea Chefi la Cuțite, înainte de ora legală. Sau reclamă Casa Fortuna la Electric Castle, festival cu 272.000 de participanți, mulți dintre aceștia fiind tineri.

Nu putem lăsa să se întâmple asta. De asta, eu și echipa Declic ne-am gândit la un plan prin care să-i facem pe Ciolacu și pe Simonis să nu ne mai ignore.

Timp de o săptămână, am cumpărat spațiu de reclamă la KM 0 al Bucureștiului, pe panoul imens de pe magazinul Cocor. Cu mesajul imens în centrul Capitalei - „Interziceți reclama la jocuri de noroc și pariuri sportive. Ciolacu & Simonis, acționați acum!”, puterea cetățenilor nu va trece neobservată. Mai jos este mesajul Declic de pe magazinul Cocor:

16.262,69 lei costă panoul Cocor și cel electronic din Timișoara, ca să ruleze timp de o săptămână

Același mesaj va rula și pe un panou electronic dintr-o zonă intens circulată a Timișoarei (intersecția Bd-ului Michelangelo cu Bd-ul CD Loga). Acolo se întoarce Alfred Simonis, deputatul de Timiș, la sfârșitul fiecărei săptămâni, după ce termină sesiunile din Parlament. Așa arată mesajul Declic din Timișoara:

Gândește-te ce figură va avea Simonis când se va întoarce acasă și va da peste mesajul care îl vizează direct. Sau șocul pe care îl va simți când se va întoarce la București își va vedea fața pe pe panoul imens Cocor.

Pe acolo trec zilnic zeci de mii de bucureșteni, dar și oficiali ca premierul Marcel Ciolacu. Acolo se formează cozi nesfârșite la orele de vârf. Iar mesajul nostru va fi evitat doar dacă închizi ochii. Ceea ce nu ți-ai dori, din moment ce ești la volan sau vrei să nu calci în gropi.

Avem toate motivele să continuăm, pentru că implicarea noastră ne-a adus atât de departe. De când am lansat petiția anul trecut, în Parlament au apărut cel puțin 5 proiecte privind jocurile de noroc.

Însă mă tem că, fără ajutorul tău, nu vom reuși. E nevoie să plătim facturile pentru panouri. Suma totală este 16.262,69 lei pentru panoul Cocor și cel electronic din Timișoara. Pe ambele, mesajul Declic rulează timp de o săptămână.

Pentru o singură persoană, această sumă este uriașă. Dar dacă mai mulți membri și membre Declic contribuie cu o donație, cheltuiala nu va mai fi o povară. Dacă 325 de membri și membre donează câte 50 de lei, reușim să plătim facturile la timp. Astfel, împreună, putem face față unei situații care de altfel ar fi imposibil de dus fără împărțirea contribuției.

Poate nu ai mai donat până acum pentru o tacitcă de presiune publică. Și crezi că donația ta e prea mică ca să schimbe situația.

Însă, contribuția ta la panourile publicitare nu reprezintă doar o sumă de bani, este o dovadă că te implici din plin în cauza în care crezi. Chiar dacă donația ta pare mică în comparație cu costul total al panourilor, fără contribuția ta și a celor ca tine, mesajele nu ar mai fi afișate. Prin urmare, donația ta face ideea noastră să devină realitate.

Avem foarte puțin timp la dispoziție să achităm facturile. Mesajele rulează deja pe Cocor și în Timișoara. Contribui și tu cu 50 de lei pentru a achita la timp facturile, astfel încât mesajul Declic să nu fie ignorat de Ciolacu și Simonis?”, este mesajul activiștilor.