Un american de numai 13 ani a devenit primul jucător capabil să atingă nivelul 157 la Tetris pentru Nintendo. Doar AI-ul este mai bun decât puștiul din Oklahoma.
Willis Gibson, un băiat american de 13 ani, a devenit prima persoană care a „bătut” Tetris. S-a întâmplat în urmă cu câteva zile, chiar în zorii anului 2024, anul în care jocul inventat de programatorul Aleksej Leonidovič Pažitnov va împlini 40 de ani (a fost lansat, de fapt, în iunie 1984).
Tetris este un clasic atemporal. Jocul se bazează pe reguli foarte simple: provocarea este să aliniezi o serie de blocuri de diverse forme și culori care coboară din partea de sus a ecranului pentru a crea o linie plină, fără „găuri”. Odată ce o linie este făcută, aceasta dispare, iar jucătorul câștigă puncte. După ștergerea unui anumit număr de linii, nivelul crește și blocurile încep să scadă mai repede.
Ei bine, tehnic vorbind, nu poți „învinge” Tetris. Jocul, de fapt, nu are o poveste cu final clar și nu există obiective reale de atins. Singurul lucru pe care îl poți face este să ajungi la cel mai mare scor posibil, pe măsură ce progresați prin niveluri, blocurile căzând cu o viteză din ce în ce mai mare.
Aici, jocul prezintă, la un moment dat, un final tehnic, blocurile care încep să cadă mai repede decât poate răspunde controlerul de joc și, pe măsură ce jucătorul avansează, poate apărea o prăbușire bruscă.
Locul 3 la Campionatul Mondial
De aici vine și succesul adolescentului Willis Gibson, care poartă online porecla „Blue Scuti” și care a reușit să-și aducă Tetris-ul pe Nintendo la un nivel 157.
Tânărul nu este nou pe scena mondială Tetris. Deja, în octombrie 2023 era cel mai tânăr jucător care a ajuns, terminând pe locul al treilea, în Campionatul Mondial de Tetris Clasic, competiția competitivă de Tetris, în jurul căreia există o întreagă comunitate de fani ai Tetris-ului original pe Nintendo Entertainment System.
O comunitate din care face parte Gibson, care a reușit așadar să ajungă la nivelul 157 în urmă cu câteva zile, împingând jocul la limita absolută. El a realizat acest record folosind o tehnică avansată numită „rulare”, care constă în atingerea controlerului pe spate, foarte rapid, de un anumit număr de ori în funcție de cât de mult trebuie să mutați o piesă în lateral, tocmai pentru a depăși dificultățile create de viteza controlerului, care nu mai tine pasul cu viteza cu care cad blocurile.
Pe lângă Willis Gibson, până acum, a existat doar un program de inteligență artificială creat special pentru a juca Tetris, numit StackRabbit. Programul, folosind o versiune modificată a jocului, a reușit să ajungă la nivelul 237 înainte de a se prăbuși, dar tocmai pentru că versiunea folosită nu este cea a clasicului Tetris, rezultatele sale nu sunt comparabile cu cele ale jucătorilor umani.
Un fapt care face extrem de special palmaresul foarte tânărului jucător american.