Directiva ONJN privind contul unic este interpretată de anumiți operatori drept o linie pe care instituția statului care reglementează domeniul a trasat-o.
În timp ce partea adversă, adică jucătorii afectați, susțin că este doar o aducere aminte a faptului că prevederile aflate în vigoare din 2016 trebuie respectate.
Unele case de pariuri au început să achite sumele datorate clienților, iar altele refuză să le dea banii oamenilor, astfel că, pentru recuperarea sumelor, respectivii vor fi nevoiți să apeleze la arbitrajul instanțelor de judecată.
Crowd Entertainment este una dintre companiile care nu dorește să achite sumele câștigate în perioada în care a nescotit legea și i-a lăsat pe oameni să joace de pe mai multe conturi deținute de aceeași licență.
La fel procedează și celebrul Sandu Ghețu, cu ale sale platforme, Get's Bet și conticazino.
Mesajul de la Crowd Entertainment
Un răspuns primit de un jucător care pretinde că are de încasat o sumă care se apropie de 100.000 de lei arată că societatea Crowd Entertainment dorește să respecte legea, însă doar de acum încolo, lăsând baltă ultimii 9 ani!
„Aceste instrucțiuni nu au fost aplicate anterior, iar măsurile implementate până acum au fost conforme cu reglementările existente la momentul respectiv”, precizează Crowd Entertainment.
Cu alte cuvinte: respectăm legea, dar numai de acum încolo. Asta deși aceasta este în vigoare din 2016. În viziunea jucătorilor, este o șicană de-a operatorului pentru a nu plăti.
Însă cei care au bani mulți de primit cu siguranță că nu vor renunța și vor chema în judecată operatorii, în timp ce restul, cu sume mai mici de încasat, probabil că vor renunța. Un astfel de proces pate dura 2-3 ani.
ONJN se prevalează de faptul că nu poate obliga un operator să dea banii unui client, acesta având doar calea procesului civil, pentru a i se face dreptate.
Iată mesajul emis de Crowd Entertainment de pe multele platforme pe care le are.
O altă firmă care s-a pus pe picioarele din spate este Get's Bet Online LTD, care interpretează astfel legea: o perioadă de pauză nu este o autoexcludere!
Și mai adaugă faptul că nu a găsit CNP-ul jucătorului în baza de date a ONJN pentru simplul fapt că instituția nu deține așa ceva (Registrul Unic promis de Pocora).
Jucătorii susțin însă că au primit mailuri de la operatori în care apar ca fiind în perioada de autoexcludere, iar documentul este suficient pentru a face dovada neregulilor.
Faptul că informațiile nu au fost stocate de ONJN nu ar trebui să fie un argument în favoarea caselor de pariuri.
Get's Bet Online LTD are, oficial, două platforme, Get's Bet și conticazino, dar alte 3 site-uri, neasumate, deci aflate pe piața neagră, folosesc licența respectivului operator (situație relatată AICI).
Pasaj din regulamentul de Joc Respensabil al companiei
Cele două companii care plătesc despăgubiri pe regula contului unic și firma care a respectat de la început legea, solicitate de redacție, refuză să ne ofere punctele lor de vedere pe marginea subiectului.
Citește și:
Contul unic, pe înțelesul tuturor. Ce au de făcut jucătorii pentru recuperarea banilor
Anunț oficial despre contul unic. Operatorii sunt puși să dea banii înapoi jucătorilor
GALERIE FOTO / Firma din România care a respectat cu sfințenie legea contului unic
DGSC anunță deschiderea unor controale la operatorii online care au mai multe platforme pe o singură licență
Operatorii dau banii înapoi jucătorilor autoexcluși pe regula „contului unic”