La începutul lunii trecute, UEFA a publicat cea de-a 13-a ediție a raportului „The European Club Footballing Landscape”.

Raportul subliniază un detaliu interesant: „Companiile de pariuri sportive și jocuri de noroc reprezintă acum 19% din toți sponsorii majori de tricouri din marile divizii europene, o creștere cu 2 puncte procentuale față de anul trecut, în ciuda faptului că mai multe țări au introdus reglementări privind interzicerea companiile de pariuri sportive și jocuri de noroc să sponsorizeze cluburi.

De altfel, dintre cele 183 de cluburi care au dezvăluit un nou sponsor principal al tricoului la începutul celui mai recent sezon, un sfert dintre acele cluburi au încheiat acorduri cu companii de jocuri de noroc sau pariuri sportive.

Dintre toate sectoarele care desfășoară diferitele sponsorizări analizate în acest raport (sponsori principali de tricouri, sponsori pe mânecă și drepturi de denumire a stadioanelor), niciun sector nu are o cotă de piață de peste 25% în ceea ce privește numărul de acorduri.

Companiile de telecomunicații și companiile de sport și jocuri de noroc reprezintă ambele 19% din sponsorii de pe mânecă, companiile de retail reprezintă 16% din toți sponsorii, iar furnizorii de servicii financiare reprezintă 25% din toate drepturile de denumire ale stadioanelor”.