O clientă a casei de pariuri online Million reclamă neplata unui câștig de 600.000 de lei, aproximativ 125.000 de euro. Studierea cazului arată că operatorul a acționat după o „rețetă” veche, folosită în mod uzual și de ceilalți concurenți.
Anume, de pe contul unui client nu poate juca nimeni altcineva și nu se pot face depuneri folosind alt card, în afara celui personal.
Jucătoarea, care a acceptat să-i fie publicat numele, Ana Maftei, recunoaște că a jucat folosind un card care nu-i aparținea.
Sunt reguli de bază, de la care operatorii nu abdică și sunt apărați de legislația în vigoare. Jucătorii cad ușor în plasa caselor de pariuri, la interviul telefonic, și astfel li se anulează câștigurile.
În piață se spune că a existat o situație în care unui client al unei case de pariuri online i s-a anulat un câștig de 3 miliarde de lei.
A efectuat 12 retrageri a câte 50.000 de lei fiecare
„La data de 17.06.2024 am jucat pe site-ul Million cu un card care nu îmi aparținea și am câștigat suma de 600.000 ron. Cei de la Million (firma Deep Game SRL) mi-au verificat toate cardurile și le-au acceptat, am primit și confirmarea lor pe e-mail.
După ce am depus cererile de retrageri, 12 la număr, în valoare de 50.000 lei fiecare, contul meu a fost închis, fără măcar să fiu anunțată.
Comania Million refuză să îmi plătească câștigurile pe care eu le-am realizat la jocurile de casino, acuzându-mă că am încălcat T&C-ul depunând cu un card de joc pe numele altei persoane!
Menționez ca acea persoană este iubitul meu!”, ne-a scris jucătoarea, care a precizat că a făcut reclamație și la ONJN, acum mai bine de două luni, dar nu i s-a întors niciun răspuns.
Regulile se aplică, însă doar când decide operatorul
Metoda Million nu este singurală, fiind folosită de toți operatorii de pe piața românească, iar Playresponsibly a scris pe larg despre aceasta AICI.
Cum se procedează?
Clienții sunt lăsați să facă depuneri fără vreo constrângere, dar, când vine vorba despre plata unui câștig însemnat către un jucător, casa de pariuri ia la scărmănat sursa alimentării cu bani a contului (de unde s-au făcut depunerile).
Și caută nodul în papură care îi ajută să anuleze câștigurile mari. Sunt efectuate interviuri audio/video, iar în urma întrebărilor țintite, care sunt înregistrate, operatorii din call-center vor afle dacă a mai jucat cineva pe acel cont.
Fără a cunoaște regulile (la ONJN nu există ședință în care operatorii să nu-și actualizeze regulamentele care îi protejează), clienții cad în capcană și recunosc că pe același laptopt/calculator mai intră (nu neapărat joacă) și altcineva din familie.
Înregistrarea le oferă operatorilor dreptul de a nu plăti câștigul și de a închide contul respectivei persoane.
Invocând lupta împotriva fraudelor bancare (anume faptul că nimeni nu poate folosi contul de joc și cardul bancar al altei persoane), anulează instantaneu premiile câștigătorilor.
Se spune că nu există niciun român care să fi câștigat în instanță împotriva caselor de pariuri pe această speță.
Când își aduc aminte operatorii că ar putea avea în față o posibilă infracțiune? Doar atunci când au de plătit sume mari.
În rest, se fac că problema nu există, cât timp sumele de plată sunt nesemnificative, acceptând ca jucătorul să tot facă depuneri și să-l „mulgă” astfel de bani.
„Am fost lăsată să joc”
„Cardurile mele au fost aprobate de ei, am fost lăsată să joc.
În momentul în care am depus cererea pentru cele 12 retrageri am primit și confirmare pe e-mail de la ei cum că actele mele au fost verificate cu succes și retragerile mele sunt în curs de verificare.
Vorbind cu ei, mi-au zis că îmi vor da bani înapoi, cei depuși cu alte carduri, după care mi-au închis chatul. Iar a doua zi a fost închis și contul”, povestește, în continuare, clienta.
Conform informațiilor existente pe site-ul operatorului și pe portalul oficial al ONJN, million.ro este operat de Deep Games SRL, firmă care deține licență începând de anul trecut, de pe 30 ianuarie.
Contactată prin e-mail, Million nu a oferit niciun punct de vedere.