La Romexpo a început astăzi, cu frâna de mână trasă, Expo Arena 2024, un eveniment anual de tip business-to-business (B2B) găzduit de Pavilionul B2 al complexului expozițional bucureștean.
Scopul declarat al expoziției de afaceri de pe Bulevardul Expoziției este să armonizeze industria.
Concret, să-i pună în contact pe producători cu operatori și să actualizele piața cu ultimele noutăți apărute în domeniu de la precedenta ediție.
Atmosfera deprimantă de anul trecut pare să se fi accentuat. Industria a căpătat, de la ultima întâlnire, și mai multe migrene.
Nu tu Bianca, nu tu un pișcot...
S-a strigat catalogul, iar câteva mărci importante n-au răspuns prezent, cazul Merkur, Newton, Baumbet sau Magnumbet, din motive obiective sau nemotivat.
Unele branduri au falimentat, altele au fuzionat.
De parcă tabloul n-ar fi fost trist oricum, evenimentul a fost „bruiat” de o expoziție similară găzduită în același interval (3-5 septembrie).
Aceasta este în derulare la Budapesta (Ungaria), astfel că expozanții externi, și așa puțini, au trebuit să aleagă unde participă.
Luxul și opulența din anii trecuți au lăsat loc tristeții și crizei. Și bogații plâng, la un loc cu cei mici.
Nici măcar austriecii de la Novomatic și bulgarii de la EGT nu au mai epatat cu protocol îmbelșugat. La mese nu a fost loc pentru pișcoturi și șampanie.
Pe holuri a putut fi zărit și Sandu Ghețu, dar omul de afaceri n-a defilat cu vedetele din portofoliu (Bianca, Lăcătuș, Balint), la fel cum nici Ilie Năstase n-a stat la dreapta lui Adrian Georgescu.
Printre expozanți, și o „ciudățenie”, Amusnet, un brand care s-a prezentat în presa internațională de profil drept „golden sponsor” al evenimentului găzduit de Romexpo.
Dacă în 2023 a fost proclamat „decesul păcănelelor”, acum, la pomana de un an, micilor producători rămași în viață abia li se zărea rânjetul. Totuși, ironiile au curs cu o voioșie tip românească la parastas.
Culoarele au fost animate de protestul Asociaţiei Organizatorilor şi Producătorilor de Jocuri de Noroc. Cristi Pascu (cel adevărat, nu gluma încercată de liberali pe 1 aprilie), președintele AOPJN, și-a „tapetat” standul cu mesaje anti-guvernanți.
Titlul protestului a fost dur, împrumutat parcă din filmele cu interlopi: „Forța malefică a reușit”!
Prin forță malefică se înțeleg decidenții, în frunte cu cel care a dictat decimarea industriei, premierul Marcel Ciolacu, și cu cel pus să execute, parlamentarul PSD Alfred Simonis, cărora Pascu nu le-a rostit numele.
Legea s-a votat fără dezbateri, noaptea ca hoții, reclamă operatorii mici și mijlocii, porecliți „ceapiști” (de la acronimul CAP - Cooperativa Agricolă de Producție, din timpul comunismului).
Un rol negativ îi este atribuit și Ministerului Finanțelor, în timp ce ONJN-ului, care nu are stand la Expo Arena 2024, este perceput ca având un simplu rol de executant.
Totodată, Pascu îi lovește cu manta (sau doar îi atinge) și pe ceilalți sforari care ar fi dat ordin, din umbră, având interes ascuns, să moară păcănele în România, trimițându-i pe jucători către companiile online.
Pe panouri se pot citi caracterizări precum „incompetență, populism și discriminare”, măsura Coaliției fiind văzută exclusiv ca o modalitate de a aduna voturi în an electoral, chiar cu riscul de a colecta mai puțini bani la Buget.
Totodată, pe panouri sunt date soluțiile pe care AOPJN le-a identificat la problema dependenței.
După moartea AWP-urilor, piața sloturilor s-a subțiat semnificativ ca urmare a legii pe care a inițiat-o Simonis, intrată în vigoare de pe 28 aprilie și care spune că aparatele de tip slot-machine trebuie scoase din localitățile mai mici de 15.000 de locuitori.
AOPJN duce lupta mânată de un slogan rapidist (singură împotriva tuturor) câtă vreme Fedbet, asociația care îi apără pe cei mari din industrie, nu dă semne că îi susține demersul.