Cazul yojicasino deschide un front care i-a lovit și i-a ars la buzunare pe mulți jucători care preferă zona de online: interdicția ca pe contul deținut să mai joace și altcineva.

În situația câștigurilor însemnate (doar în acele cazuri, de parcă fraudă n-ar fi și când câștigi ilegal 100 de lei), clienții sunt apelați telefonic de operatori ai caselor de pariuri și obligați să răspundă la un set de întrebări.

Refuzul de a răspunde la chestionar se taxează cu neplata câștigului și cu închiderea contului.

„Le-am zis că a avut și el accces”

Așa a pățit V.M., din Amara. Femeia susține că i-a menționat operatorului că a jucat și de pe telefonul soțului, după ce telefonul ei s-a descărcat.

„Am jucat și de pe un alt IP. Le-am zis că a avut și el acces, fiind vorba despre telefonului lui, dar nu că a și jucat pe contul meu”, a revenit cu precizări, azi, femeia.

Practic, operatorul nu are nicio dovadă palpabilă că acel cont a fost accesat de către o terță persoană, în afara unei declarații ambigue din partea femeii.

Cu toate astea, compania Crowd Entertainment Ltd, care operează yojicasino, a decis confiscarea sumei de 10.500 lei și blocarea accesului la cont.

yojiregulament
yojiregulament

E și greu să se întâmple altfel. Un PC într-o casă înseamnă acces liber pentru mai multe persoane din familie, până la punctul în care fiecare se loghează cu datele personale.

Cum s-a ajuns aici? ONJN a aprobat în regulament un punct care s-a dorit a fi un cap de pod în lupta contra fraudelor informatice.

De aici, operatorii au profitat și l-au trasformat în pretext pentru a nu plăti câștigurile mari.

La rândul lor, casele de pariuri se apără spunând că totul are în spate goana jucătorilor după bonusuri.

Astfel, clienții își deschid mai multe conturi și joacă încrucișat (soțul pe contul soției și invers). Cad în capcană la interviul telefonic.

Nebunia schimbărilor de regulament

În legătură cu regulamentele aprobate de ONJN este o întreagă discuție. Nu există ședință de Comitet de Supraveghere în care să nu fie introduse diverse noi prevederi.

Apoi, un articol-capcană din regulament spune că operatorii nu sunt obligați să-și informeze clienții despre modificări.

Jucătorii sunt cei care trebuie să se pună la curent cu schimbările în valuri care au loc în spatele cortinei și despre care nu este evident cât de legale/constituționale sunt.

Practic, nimeni nu poate ține pasul cu update-urile pe care operatorii le fac.

Legat de situația expusă mai sus, operatorii se laudă că niciun jucător nu a câștigat în instanță împotriva caselor de pariuri, într-un litigiu de acel gen.

Regulamentele sunt copiate și actualizate unele după altele. Seamănă între ele în proporție de 99%.