Rând pe rând, operatorii de jocurii de de noroc își fac cunoscută poziția față de noile norme ale CNA, care prevăd eliminarea vedetelor/persoanelor publice din reclamele la jocuri de noroc.
La solicitarea redacției, Unibet a transmis azi un punct de vedere în care arată că se aliniază „ordinului CNA” și lasă de înțeles că reziliază la contractul cu actorul Cosmin Natanticu (star în producțiile canalului TV Antena 1), cel care și-a adus și soția în reclamele la jocuri de noroc.
Unibet (Germany) Limited, care deține sub aceeași licență portalurile unibet.ro și vladcazino.ro (licență valabilă până la data de 31.08.2026), a avut o campanie în care l-a asimilat pe Natanticu cu un jucător oarecare, iar nu cu o vedetă.
A fost modul celor de la Unibet de a contracara strategia de marketing a altor companii rivale, care au aruncat cu bani într-o sumedeie de vedete. Doar că Natanticu a avut dublu statut: și cel de vedetă, și cel de jucător.
În mai multe interviuri, Natanticu și-a povestit experiența de jucător. S-a plâns că a pierdut mulți bani la păcănele. Contractul cu Unibet l-a ajutat, cu siguranță, să mai scoată din pierderi.
„El nu joacă rolul unui influencer tradițional”
„Poziția Unibet față de decizia CNA privind interzicerea promovării jocurilor de noroc de către persoane publice.
Unibet susține reglementările menite să protejeze consumatorii și să promoveze un mediu de joc sigur și responsabil. De altfel, Unibet este deja un lider în promovarea activă a Jocului Responsabil, prin investiții în instrumente complexe, studii și campanii de comunicare.
Angajamentul Unibet pentru un joc responsabil este vizibil inclusiv prin campania sa „Recomandat de jucători, nu de influenceri”, aflată în derulare de circa 9 luni.
Această campanie nu este o reacție la o obligație legală, ci o alegere strategică bazată pe valorile brandului nostru: etică, transparență și sustenabilitate.
Am dorit de la bun început să ne distanțăm de abordările comerciale care exploatează influența emoțională a figurilor publice și să construim un mesaj sincer, autentic, care pornește de la experiența reală a jucătorilor.
În acest context, prezența actorului și comediantului Cosmin Natanticu a fost integrată natural în această filozofie.
El nu joacă rolul unui influencer tradițional, ci este parte a unei comunități de jucători care împărtășesc experiențe și susțin promovarea unui comportament responsabil.
De asemenea, imaginea sa a fost folosită inclusiv în campania de conștientizare și încurajare a Jocului Responsabil – o prioritate strategică pentru Unibet.
Unibet va continua să se alinieze reglementărilor în vigoare și să contribuie activ la un ecosistem de divertisment digital sigur, onest și responsabil”.
P.S. Pentru a nu spori iritatea publicului față de un domeniu care oricum nu este văzut cu ochi buni, în acest moment pare să nu existe niciun operator licențiat în România care să se lege de nuanțe (cum se măsoară notorietatea sau faptul că prevederile răpesc dreptul la muncă) și să nu se supună dispozițiilor CNA.