Autoritatea de jocuri de noroc din Franța introduce medierea, o procedură care are ca scop promovarea soluționării pe cale amiabilă a litigiilor care pot apărea între jucători și operatorii de jocuri de noroc sau de pariuri agreați de autoritatea franceză de jocuri de noroc (ANJ) sau deținătorii de drepturi exclusive (Française des jeux și PMU).
Independent și imparțial, Ombudsmanul, pe numele său Denys Millet, magistrat de onoare, este responsabil pentru a găsi puncte comune de vedere între părți, cu scopul de a deschide calea unei soluții pe cale amiabilă. Medierea evită mersul în instanță.
Înainte de a sesiza problema mediatorului, oamenii trebuie să contacteze operatorul în scris. În funcție de răspunsul pe care îl primesc, sau în absența unui răspuns în termen de 20 de zile, ei pot sesiza apoi mediatorul.
Franța introduce funcția de Ombudsman de jocuri: 781 de cazuri au fost încheiate
În orice moment, părțile se pot retrage din procesul de mediere. Propunerea mediatorului nu este obligatorie, fiecare parte fiind liberă să accepte sau să respingă soluția aleasă de mediator. Participarea la mediere nu exclude posibilitatea de a face apel la un judecător.
Serviciul de mediere a primit 1373 de cereri în 2022, în scădere cu 21%, față de cele 1734 de cereri primite în 2021. Pariurile sportive reprezintă marea majoritate a cererilor de mediere (90%).
Numărul total de cereri declarate inadmisibile este de 629, iar numărul de cereri admisibile este de 744. Absența unei plângeri scrise prealabile către operatori este principalul motiv de inadmisibilitate (90%).
781
de cazuri au fost închise de Ombudsman. Timpul mediu de procesare este de 55 de zile.