Tot mai mulți jucători de cazinouri reclamă că nu se pot auto-exclude (AICI, cazul clujeanului Răzvan Andone), un privilegiu oferit de o lege intrată în vigoare după ce a fost promulgată de Klaus Iohannis pe 28 noiembrie 2022 și care le permite celor care nu vor să mai calce prin așa-numitele „locuri ale pierzaniei” să fie interziși cu acordul lor. 

Doar că angajații diverselor săli de jocuri sunt acuzați că folosesc fel și fel de tertipuri, pentru a nu procesa cererile de auto-excludere. Iată un astfel de caz. Vine din inima Ardealului, de la Cluj, iar persoana în cauză a solicitat să rămână anonimă, de teama unei eventuale stigmatizări:

A reclamat situația la ONJN

„Numele meu este RC, sunt din Cluj-Napoca, am 31 de ani și de la vârsta de 14 ani sunt dependent de jocurile de noroc. Trec acum printr-o perioadă mai bună, având 2 ani de terapie care m-a ajutat să mă desprind de acest viciu. Ceea ce am încercat eu, uneori cu folos, alteori în zadar, este să mă auto-exclud, dar cu unii operatori este foarte greu sau chiar imposibil acest lucru.

Există societăți în Cluj la care trebuie să te rogi, în adevăratul sens al cuvântului, pentru a primi un formular de auto-excludere. Am observat că aceia care refuză invocă ceva legat de GDPR și afirmă că nu sunt ei autorizați să gestioneze acest aspect, ci doar managerii, care nu sunt de găsit în locație niciodată. Am întâmpinat această situație la un cazinou din Cluj, Metropolis, din incinta Iulius Mall, unde, după ce am pierdut de două ori, le-am cerut să mă autoexclud, dar ei refuzau de fiecare dată, invocând GDPR-ul.

Ceea ce mi se pare culmea este faptul că, dacă jucătorul câștigă o sumă mai mare de 10.000 lei, toți îți cer buletinul, îl fotografiază și îl trimit pe un grup intern pe WhattsApp (aici, observ că datele personale sunt trimise cu lejeritate).

Revenind la situația în care am fost refuzat, supărat și frustrat, simțindu-mă foarte neputincios în fața unei așa mari industrii, care pur și simplu își construiește imperii pe slăbiciunea altora, am făcut o sesizare la ONJN și le-am furnizat data, ora și cele întâmplate (am specificat ora, pentru a putea fi urmărit, eventual, pe camerele de supraveghere).

După 2-3 săptămâni, primesc un răspuns că au făcut verificări și, spre surprinderea mea, eu sunt de vină și eu sunt cel care nu a vrut să completeze cererea pe care ei mi-au oferit-o. Simt că un asemenea răspuns insultă orice inteligență, pentru că nu văd niciun motiv pentru care eu să fac o plângere dacă aș fi primit ceea ce am cerut”.

Oficiul ține cu „ursul”

Ardeleanul reclamă că a fost „pasat”, angajatele comunicându-i că doar managerul validează, din partea cazinoului, hârtia de auto-excludere și că ar face vine să-și lase datele de contact (emailul), pentru a fi ulterior contactat. Lucru care nu s-a întâmplat. Acuzații jucătorului nu au fost admise de ONJN. De la Oficiu, pe 23 ianuarie, lui RC i-a venit un răspuns „cu stimă” în care instituția pare că ține cu „ursul”.

„Referitor la petițiile înregistrate la ONJN sub nr. 83.193/27.12.2023 şi 1.031/08.01.2024, prin care sesizați faptul că ați dorit să vă autoexcludeți permanent de la Casinoul Metropolis din Cluj-Napoca, din incinta Iulius Mall, dar v-ați lovit de refuzul angajaților, vă comunicăm mai jos răspunsul nostru. Operatorul economic care desfăşoară activitate la punctul de lucru menționat este RIVIERA GAMES SRL Bistrița, societate care deține licență de organizare a jocurilor de noroc tip slot-machine.

În cadrul verificărilor efectuate de către instituția noastră, conform competențelor legale, reprezentantul operatorului economic a declarat echipei de control că formularul de autoexcludere v-a fost pus la dispoziție, dar dvs. nu l-ați completat, lăsând doar o adresă de e-mail la care acesta să vă fie transmis.

De asemenea, a precizat că autoexcluderea este accesibilă oricărui jucător, dar aceasta presupune prezentarea în persoană cu actul de identitate și completarea şi semnarea formularului în original. În urma verificărilor efectuate, susținerile dumneavoastră nu se confirmă”.

ADRESA CU RĂSPUNSUL PRIMIT DE ARDELEAN DE LA ONJN

onjnmetropolis
onjnmetropolis

Redacția a scris pe mailul de contact al firmei care deține cazinoul Metropolis din mall-ul clujean, pe adresa indicată pe site, rivergames.ro, dar, până în acest moment, nu am primit niciun punct de vedere referitor la acest caz.