Interdicția publicității pentru jocurile de noroc online va intra în vigoare la 1 iulie. Măsura urmărește să protejeze mai bine grupurile vulnerabile, inclusiv tinerii, de riscul dependenței de jocuri de noroc. Autoritatea olandeză pentru jocuri (KSA) va monitoriza conformitatea cu noile reguli și, prin urmare, a informat deja licențiații cu privire la modificările de reglementare viitoare.
Activitățile de recrutare și publicitate nu ar trebui să ajungă la minori, tineri adulți și alte grupuri vulnerabile. Aceasta înseamnă că publicitatea la TV și radio, în ziare și reviste va fi interzisă începând cu 1 iulie. Nu este permisă publicitatea în locuri publice, cum ar fi panourile de cazinou, sălile de sloturi.
Publicitatea prin internet, prin poștă directă, TV, rețele sociale sau în mediul de jocuri online rămâne permisă în anumite condiții. Licențiații au obligația de a lua măsuri pentru ca grupurile vulnerabile să nu se întâlnească cu publicitate.
KSA a instruit furnizorii că publicitatea pe interfața de joc a furnizorilor nu este acoperită de interdicție, deoarece este direcționată către vizitatorii site-ului web. Cu toate acestea, nu este permisă direcționarea bonusurilor către grupurile vulnerabile, inclusiv jucătorii tineri.
Atunci când un titular de licență oferă jocuri de noroc atât online, cât și pe teren, reclama ar trebui să fie înțeleasă doar ca publicitate pentru jocuri de noroc pe teren. Publicitatea permisă nu trebuie să semene prea mult cu reclamele pentru jocurile de noroc online sau să ofere publicului o impresie rezonabilă că astfel de activități promovează jocurile de noroc online.
Sponsorizarea este, de asemenea, o formă de publicitate nedirecționată și, prin urmare, este acoperită de interdicție. Sponsorizarea este o mențiune neutră sau afișare a siglei sau a numelui furnizorului de jocuri de noroc. Pentru sponsorizare, este posibil ca numele sau sigla titularului licenței să nu apară în aceeași expresie cu imaginea, vocea sau numele unui model de urmat.
Pentru contractele de sponsorizare existente, adică încheiate înainte de 1 iulie 2023, se aplică o perioadă de tranziție. Perioada de tranziție pentru sponsorizarea programelor și evenimentelor de televiziune durează până la 1 iulie 2024. Sponsorizarea (echipelor) sportivilor, cluburilor, competițiilor, tricourilor și altor materiale rămâne permisă până la 1 iulie 2025. Nu este permisă încheierea de noi acorduri după 1 iulie 2023. De asemenea, nu este permisă prelungirea sau modificarea acordurilor de sponsorizare existente.
De la intrarea în vigoare a interdicției de publicitate, KSA va monitoriza modul în care sunt implementate în practică noile reguli și obligații de publicitate pentru licențiați.