Un club de fotbal olandez a retras o propunere de publicitate după un avertisment din partea Autorității pentru jocuri (KSA). Clubul a vrut să înfățișeze o imagine în mărime naturală a căpitanului clubului pe o clădire proeminentă din oraș.

Întrucât clubul are un contract de sponsorizare cu un furnizor de jocuri de noroc online, iar jucătorul din imagine purta un tricou cu sigla furnizorului respectiv, KSA a indicat că publicarea imaginii ar fi o infracțiune. Drept urmare, clubul de fotbal a decis să nu-și pună în aplicare planul.

Atât operatorul de jocuri, cât și clubul de fotbal au fost de părere că este vorba despre o sponsorizare sportivă. KSA a concluzionat că cazul în cauză nu era vorba despre sponsorizarea sportivă, ci despre publicitatea nedirecționată pentru jocurile de noroc online.

Sponsorizarea sportivă presupune mențiunea neutră de către sponsor a siglei sau a numelui titularului licenței, de exemplu pe îmbrăcămintea sportivă a sportivilor profesioniști.

În plus, în cazul sponsorizării sportive, este important să existe o legătură directă între mențiunea neutră a siglei sau a numelui titularului licenței, practicarea sportului și locul în care se practică sportul respectiv.

Este cazul, de exemplu, al unui fotbalist care joacă un meci cu un tricou sponsorizat. În cazul de față, acest lucru nu s-a întâmplat și, prin urmare, a fost o reclamă nedirecționată pentru jocuri de noroc online. S-ar putea să fi încălcat și interdicția de a folosi modele, pentru că a implicat un sportiv cunoscut.

KSA a informat clubul de fotbal, furnizorul și municipalitatea unde urma să fie plasat anunțul despre poziția sa. Mai mult, KSA a anunțat că, dacă inițiativa va merge mai departe, KSA va impune o sancțiune preventivă. Ulterior, clubul de fotbal a anunțat că va retrage publicitatea planificată și, prin urmare, va înceta din timp încălcarea.

Din iulie 2023, publicitatea nedirecționată pentru jocurile de noroc online este interzisă. Aceasta înseamnă că promovarea jocurilor de noroc online în spațiile publice este interzisă, deoarece această formă de publicitate face imposibilă excluderea grupurilor țintă vulnerabile, precum adulții tineri.

Sponsorizarea, de exemplu, a programelor de televiziune și sponsorizarea sportivă intră și ele sub această interdicție, dar din cauza contractelor pe termen lung, interdicția pentru aceste forme de publicitate va intra în vigoare ulterior (1 iulie 2024 pentru sponsorizarea programelor și evenimente și 1 iulie 2025 pentru sponsorizare sportivă).