EGBA anunță reducerea cu 55% a reclamelor marilor operatori de jocurile de noroc din UE postate pe site-urile web care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Organizația va continua să promoveze o inițiativă a UE pentru reducerea în continuare a publicității online care încalcă drepturile de proprietate intelectuală în industria jocurilor de noroc.

Un nou studiu al Oficiului pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO) a constatat o reducere semnificativă a publicității mărcilor majore de jocuri de noroc pe site-uri web și aplicații mobile care încalcă drepturile de proprietate intelectuală (DPI). Studiul a constatat că publicitatea provenită de la marile mărci de jocuri de noroc, inclusiv membri ai EGBA, a scăzut cu 55% pe site-urile web care încalcă drepturile de proprietate intelectuală din UE în 2021, în ciuda faptului că publicitatea generală din toate sectoarele a crescut cu 26%.

Studiul a analizat cantitatea și tipul de publicitate online găsită pe site-uri web și aplicații care încalcă drepturile de proprietate intelectuală din UE, cum ar fi site-uri de streaming pentru sport, filme sau emisiuni TV. Aceste site-uri web și aplicații generează venituri prin vânzarea de spațiu publicitar și, conform EUIPO, publicitatea pentru mărci legitime poate fi plasată din neatenție pe aceste site-uri web sau aplicații din cauza „ecosistemului complex de publicitate pe internet”.

Reclamele pot deruta consumatorii

Prezența reclamelor pe site-urile și aplicațiile care încalcă drepturile de proprietate intelectuală poate deruta consumatorii și îi poate determina să creadă că acel conținut furnizat pe aceste site-uri web sau aplicații este legal.

Pe site-urile web care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, EUIPO a constatat o scădere semnificativă de 55% - de la 18% în T1 la 8% în T4 - a publicității pentru marile mărci de jocuri de noroc în 2021, după o scădere anterioară de 20% în 2020. Studiul a mai constatat că, în 2021, publicitatea pentru toate mărcile de jocuri de noroc a scăzut ușor pe site-urile web care încalcă DPI, de la 28% în primul trimestru la 25% în al patrulea trimestru.

Cu toate acestea, EGBA recunoaște că, având în vedere că jocurile de noroc reprezintă 25% din afișările de anunțuri pe site-urile web care încalcă DPI, este încă multă muncă de făcut de către întreaga industrie a jocurilor de noroc să se asigure că publicitatea nu acceptă conținut online care încalcă DPI.

Eforturile Comisiei Europene

În ultimii ani, EGBA a lucrat cu Comisia Europeană și cu diverse organisme interesate, la nivelul UE, ca parte a unui memorandum de înțelegere (MoU) care are ca scop limitarea publicității online care încalcă DPI. Memorandumul de înțelegere este un acord voluntar și este facilitat și coordonat de Comisia Europeană.

Memorandumul de înțelegere este deschis tuturor partenerilor, iar EGBA încurajează operatorii de jocuri de noroc să i se alăture.

Sunt încântat să văd progrese consistente și semnificative, an de an, de către brandurile europene de jocuri de noroc de top, pentru a reduce plasarea publicității pe site-urile și aplicațiile care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Dar mai este mult de făcut și încurajăm operatorii europeni de jocuri de noroc și afiliații lor de publicitate să își facă partea, asigurându-se că publicitatea și poziționarea lor sunt realizate în mod responsabil. Este timpul să continuăm cooperarea cu Comisia Europeană și cu alte părți interesate la nivelul UE, pentru a reduce publicitatea online care încalcă DPI”, a spus Maarten Haijer, secretar general la Asociația Europeană de Jocuri și Pariuri (EGBA).

În ceea ce privește principalele sectoare, în funcție de țară, predominant pentru afișările de reclame pe site-uri web, dintre toate mărcile, au fost arta și divertismentul (pe primul loc în 10 țări UE și în Marea Britanie), urmat de cel al jocurilor de noroc (pe primul loc în 5 țări: Republica Cehă, Estonia, Lituania, Portugalia, Spania).