Sponsorizările provenite din lumea pariurilor și a jocurilor de noroc nu țin în spate doar fotbalul românesc, ci umflă și bugetele formațiilor din cel mai bogat campionat al lumii.
Dacă în Superligă, 14 din cele 16 formații au contracte cu case de pariuri (asta înseamnă un procent de 87%), o analiză lansată recent de britanici arată că lumea pariurilor influențează mai mult de jumătate din Premier League.
55% dintre cluburile de fotbal din campionatul de fotbal al Angliei, socotit cel mai puternic la ora actuală, au în derulare parteneriate cu companii active din sectorul pariurilor și al jocurilor de noroc, în sezonul actual.
Până la sfârșitul stagiunii 2025/26, echipele de top vor trebui să renunțe la a avea sponsori de tricouri companii de pariuri, la fel ca și formațiile din celelalte ligi minore.
Dar, până la momentul când acordurile vor deveni ilegale, echipele profită la maximum de oportunitate.
Creștere de 20% de la un sezon la altul
În ultimul an, procentul echipelor care au deja un acord cu casele de pariuri a crescut de la 35% în sezonul trecut la 55% în prezent.
Statistic, 11 din cele 20 de cluburi au un sponsor provenit din domeniul jocurilor de noroc.
Sunt legături comerciale care exploatează popularitatea sportului-rege pentru a atinge obiectivele mărcii.
Pentru companii, motivația din spatele investiției de milioane este legată de mai mulți factori.
Fotbalul, ca sport, transcende toate barierele, făcându-l o platformă ideală pentru mărcile care doresc să-și crească popularitatea.
Indiferent dacă sponsorizează o formație dintr-o ligă majoră sau un club local, vizibilitatea obținută este mai mare decât în cazul oricărei alte activități de marketing.
Fotbalul are fani loiali
Studiile au relevat că fanii fotbalului sunt cunoscuți pentru loialitatea lor, nu numai față de echipe, ci și față de mărcile asociate acelor echipe.
Această conexiune emoțională poate fi de neprețuit în construirea afinității cu brandul și în stimularea unei relații pe termen lung.
În timp ce cunoașterea mărcii este un obiectiv important, multe sponsorizări sunt concepute având în vedere obiectivele de vânzări directe.
Fie că este vorba de oferte exclusive de produse sau de campanii de implicare a fanilor, sponsorizările contribuie direct la profitul unei companii.
Sponsorizările în fotbal pot lua mai multe forme, fiecare oferind niveluri diferite de expunere și implicare:
Sponsorizări de titlu. Acestea sunt oferte în care un brand devine sinonim cu echipa. De exemplu, o companie care sponsorizează numele unui stadion sau campionat obține vizibilitate la nivel înalt.
Sponsorizări de kit. Una dintre cele mai comune forme de sponsorizare, în care mărcile obțin un spațiu privilegiat pe tricouri, logo-urile fiind văzute de milioane de fani din întreaga lume.
Implicarea digitală. Odată cu creșterea rețelelor sociale și a platformelor de streaming, sponsorizările nu se mai limitează la spațiile fizice. Mărcile integrează acum activări digitale pentru a implica fanii online, extinzându-și acoperirea.