Autoritatea olandeză pentru jocuri (KSA) a mustrat recent 3 operatori pentru nereguli legate de sponsorizare pentru care, în România, ONJN nu s-ar sinchisi.
De la 1 iulie 2024, în Țările de Jos au intrat în vigoare noi reguli care interzic sponsorizarea programelor și evenimentelor de televiziune.
Până la 1 iulie 2025 este permisă doar sponsorizarea evenimentelor sportive, iar după aceast ădată, inclusiv aceasta va fi interzisă.
Noile reguli prevăd că operatorii de jocuri de noroc nu pot viza grupurile vulnerabile, inclusiv minorii și adulții tineri.
Este responsabilitatea operatorului să se asigure că respectă aceste reguli în orice moment, chiar și atunci când terți sunt implicați în sponsorizare.
KSA a constatat mai multe încălcări în acest domeniu. Iată 3 exemple în care autoritatea a intervenit.
Un operator a avut un contract de sponsorizare cu un organizator al unui eveniment național.
În ciuda expirării contractului, organizația a continuat să folosească materiale promoționale cu numele operatorului, încălcând noile reguli.
După avertismentul KSA, operatorul a eliminat imediat sigla din materialele promoționale.
Un alt operator a sponsorizat un eveniment sportiv major. În timpul pregătirii turneului, copiii și tinerii adulți au participat la activități sportive la fața locului, expunându-se publicității operatorului și în afara competițiilor sportive.
KSA a subliniat că operatorul este responsabil pentru reclame și vizibilitatea acestora și ar fi trebuit să fie mai atent.
Al treilea incident a implicat un sportwebshop care vindea tricouri ale unui cunoscut sportiv cu sigla operatorului ca sponsor.
Aceste tricouri au fost disponibile și în mărimi pentru copii, vizând astfel publicitatea către un grup vulnerabil, ceea ce nu este permis.
Operatorul a luat imediat măsuri pentru a elimina sigla de pe mărimile copiilor.
În toate cele trei cazuri, KSA a reiterat operatorilor regulile de sponsorizare. În cazul unor încălcări suplimentare, instituția poate lua măsuri mai severe.
A repetat că este responsabilitatea operatorilor să stabilească acorduri clare cu părțile externe privind utilizarea materialelor de sponsorizare, timpii de afișare a mesajelor publicitare și metodele de difuzare.
În plus, operatorii trebuie să se asigure că partenerii externi respectă, la rândul lor, aceste acorduri.