Comisia pentru Jocuri de Noroc din Regatul Unit a amendat astăzi Spreadex Limited, operatorul site-ului Spreadex.com, cu 2.022.000 de lire sterline, în urma unei anchete care a scos la iveală deficiențe grave în sistemele sale de combatere a spălării banilor (AML) și în practicile sale de responsabilitate socială.
Pe lângă amendă, Spreadex va trebui să fie supusă unui audit independent pentru a verifica implementarea eficientă a politicilor și procedurilor necesare pentru jocurile de noroc în siguranță și prevenirea spălării banilor.
Încălcările au apărut în timpul unui audit de conformitate efectuat în iulie 2023 și se referă la licența operatorului de a oferi jocuri de cazinou și pariuri cu cote fixe.
Printre principalele aspecte critice în domeniul combaterii spălării banilor s-a menționat faptul că evaluarea riscului de spălare a banilor nu a inclus elemente-cheie, precum profilul clientului, originea geografică, metodele de plată și caracteristicile produselor oferite.
În plus, Spreadex s-a bazat excesiv pe declarațiile clienților cu privire la situația lor financiară, permițând depozite mari fără o verificare adecvată a surselor fondurilor.
Într-un caz concret, un client a depus în jur de 64.000 de lire sterline într-un timp scurt, pierzând 50.000 de lire sterline într-o singură lună, fără a i se cere dovada sursei fondurilor.
Au apărut deficiențe serioase și pe planul responsabilității sociale. Operatorul nu a reușit să interacționeze corespunzător cu un client care a atins limita maximă zilnică de depunere de 3.340 de lire sterline de 12 ori în 14 zile.
Singura acțiune întreprinsă a fost trimiterea a patru mesaje automate, fără nicio intervenție directă.
Aceasta a fost a doua acțiune disciplinară împotriva Spreadex. În 2022, compania plătise deja o înțelegere de reglementare de 1,36 milioane de lire sterline pentru încălcări similare.
John Pierce, șeful responsabilului cu aplicarea legii în cadrul Comisiei, a declarat că operatorul a fost inacceptabil de lent în luarea unor măsuri corective și a folosit excesiv auto-raportarea clienților.