Grecia a implementat o nouă modalitate de a raporta neregulile în desfășurarea jocurilor autorizate, pentru a ușura munca jucătorilor și pentru a curăța piața de cei care nu sunt corecți.

În România, departamentul de Petiții de la ONJN nu face față plângerilor. Reclamațiile jucătorilor au o întârziere în primirea răspunsurilor de câteva luni, însă nimeni nu mișcă un deget pentru a schimba starea lucrurilor.

Dar, să vedem cum este la greci. Comisia Elenă pentru Supravegherea și Controlul Jocurilor de Noroc (EEEP), preocupată de a asigura legalitatea jocurilor de noroc în Grecia, dar și pentru a proteja publicul și jucătorii, precum și pentru a proteja interesul public, a implementat o aplicație puternică.

Este vorba despre un nou serviciu digital care își propune să faciliteze cetățenilor care joacă jocuri de noroc să depună plângeri cu privire la problemele care apar în timpul participării lor la această activitate.

Prin intermediul site-ului, se pot depune plângeri cu privire la aspecte legate de:

@ Jocuri online Cazinouri terestre;

@ Jocuri desfășurate prin mijloace de difuzare;

@ Jocurile HELLENIC LOTTERIES S.A.;

@ Jocuri de la OPAP S.A. efectuate pe uscat.

Fiecare reclamație depusă prin intermediul aplicației trebuie să fie denumită și însoțită de date și de informații specifice referitoare la caz, pentru a putea fi examinată.

Procedura se referă exclusiv la depunerea de rapoarte nominale ale jucătorilor care joacă jocuri de noroc organizate în Grecia de către firme autorizate, iar nu identificarea și gestionarea locurilor ilegale (terrestre sau online).

În acest ultim caz, cetățeanul trebuie să își prezinte, asumat cu nume sau anonim, plângerea prin intermediul aplicației pe care EEEP a dezvoltat-o ​​în acest scop.