Pe lângă anunțarea noului președinte, GGL (Autoritatea comună pentru jocuri de noroc a statelor federale) și-a lansat raportul anual. Raportul include o analiză a stării pieței ilegale din Germania.
Conform datelor din decembrie 2022, în țară există 207 operatori fără licență care oferă servicii de jocuri de noroc prin intermediul a 843 de site-uri web în limba germană. Dintre acești operatori, 136 oferă diferite forme de jocuri de noroc, în timp ce restul de 71 sunt specializați într-o singură activitate.
În ceea ce privește locația operatorilor, 37 lucrează în UE și 147 în afară. Companiile din Curaçao, regiune socotită paradis fiscal, reprezintă majoritatea organizațiilor din afara UE, cu 132 de unități.
Cu toate acestea, pentru 23 de operatori nu a fost posibilă urmărirea într-o singură țară, semn că activitatea este transfrontalieră. GGL a spus că a fost forțată să estimeze veniturile totale. Acest lucru se datorează faptului că nu există dovezi concrete cu privire la amploarea activităților desfășurate de operatorii fără licență.
Ce sume generează site-urile ilegale
„Se presupune că site-urile web ilegale înregistrate reprezintă un volum de piață cuprins între 300 și 500 de milioane de euro, generat în principal de segmentele de loterie secundare ilegale, jocuri de cazinou online, aparate de slot virtuale și pariuri sportive”, a declarat el GGL.
Aceasta reprezintă aproximativ 2%-4% din piața albă autorizată din Germania. Autoritatea de reglementare a declarat că intenționează să publice o analiză mai detaliată a pieței ilicite în toamnă.
De asemenea, GGL a petrecut o mare parte din anul precedent în instanță, deoarece contestațiile legale au testat limitele autorității de reglementare. În februarie, Curtea Administrativă Superioară a declarat ilegal ordinul de blocare a furnizorului de servicii de internet al autorității de reglementare împotriva firmei de pariuri Lottoland din Malta.
În martie, organizația a câștigat un proces la München care a clasificat o ofertă de loterie televizată drept jocuri de noroc.
Cazurile mai recente includ hotărâri care au susținut jurisdicția GGL în materie de publicitate și au stabilit că organismul poate amenda operatorii pentru încălcări de afiliere.