De la sfârșitul acestei luni, TikTok își actualizează politica publicitară, inclusiv privind domeniul jocurilor de noroc, pentru cei care locuiesc în Europa, Elveția sau în Regatul Unit.
Noile politici ale rețelei de socializare TikTok, cunoscuta platformă chineză de partajare video lansată pe 20 septembrie 2016, menționează restricții precise.
Rețeaua de socializare condusă de singaporezul Shou Zi Chew, CEO din 2021, și-a actualizat termenii și condițiile de utilizare, se arată într-o notă, „dacă utilizatorul locuiește sau are sediul principal în Spațiul Economic European, Elveția sau Regatul Unit”.
„Noii noștri Termeni și condiții vor intra în vigoare pe 25 iulie 2025”, precizează rețeaua socială.
Există și o secțiune specifică legată de conținutul de jocuri de noroc, TikTok explicând că acordă prioritate siguranței publicului prin limitarea jocurilor de noroc și a oricărui conținut monetizat care încurajează direct activitățile de jocuri de noroc.
„Politicile noastre vizează asigurarea unui mediu sigur și pozitiv pentru comunitatea noastră”, menționează mesajul.
Pe scurt, reclamele care nu respectă legile locale privind jocurile de noroc nu sunt permise pe TikTok, în timp ce vor fi permise doar reclamele care respectă legile locale privind jocurile de noroc.
Exemple de ceea ce nu este permis includ:
@ reclame pentru jocuri de noroc care promovează servicii de jocuri de noroc ilegale sau nelicențiate;
@ reclame care induc în eroare publicul dvs. cu oferte false;
@ reclame care nu îndeplinesc cerințele legale de transparență;
@ reclame care vizează minorii;
@ reclame care prezintă minori.
În acest moment, pe TikTok sunt în derulare multe concursuri de tip „giveaways”, fără licență, tombole care promit premii consistente, precum mașini de lux, dar care, de fapt, sunt niște păcăleli.