Pariurile sportive prezentate la TV au ajuns din nou pe masa Consiliul Naţional al Audiovizualului, relatează paginademedia, un portal dedicat media.

CNA a amendat cu suma de 20.000 de lei postul Digi Sport 1, după ce canalul respectiv, care aparține deținătorului drepturilor TV, a difuzat, în pauza unor partide fotbal disputate în direct, intervenții de câte 4 minute în care se prezentau „bilete la pariuri”.

Biletele erau promovate de operatorul Casa Pariurilor, cel care face parte, alături de Fortuna, din consorțiul Fortuna Entertainment Group (FEG).

Consiliul a judecat o emisiune în care Andrei Ţibilichi prezenta alături de colegul George Dobre bilete de pariuri pregătite „cu ajutorul prietenilor de la Casa Pariurilor”. În cadrul emisiunii, pe ecran apărea menţiunea „Plasa de Produs”, precum și o reclamă la Casa Pariurilor.

„Este şi plasare de produse, şi sponsorizare, şi sigla prezentă permanent, şi ora de difuzare, avem un melange de de toate”, a remarcat Monica Gubernat, preşedintele CNA, în timp ce viziona emisiunea împreună cu reprezentantul Digi.

Legislaţia încălcată

Art. 89 alin. (3) din Codul audiovizualului, conform căruia

„Cu excepţia spoturilor publicitare referitoare la pariuri care pot fi difuzate şi în timpul transmisiunilor sportive în direct, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri se supun condiţiilor de protecţie a minorilor prevăzute în cap. II "Clasificarea programelor în vederea protecţiei minorilor" din titlul II "Protecţia minorilor"