Casele de pariuri au împânzit orașele României cu reclame atrăgătoare, putând fi găsite în piețe la concurență cu băncile, farmaciile și magazinele alimentare.

Un părinte ne-a trimis la redacție o situație aberantă: un panou publicitar uriaș, având-o pe afiș pe atrăgătoarea Bianca Drăgușanu, stă lipit pe un bloc aflat perpendicular pe poarta unei școli de unde ies copii minori, cu vârste de cel mult 15 ani. Mash-ul îi aparține casei de pariuri Get's Bet.

„Vis-a-vis de Școala Gimnazială Vasile Alecsandri, pe strada Știrbei Vodă numărul 32 din București, a apărut un banner cu o superbă domnișoară care se prezintă în fața copiilor din clasele 0-8 în toată splendoarea dânsei”, reclamă bucureșteanul.

gets1
gets1

scoalagimnaziala.jpg
scoalagimnaziala.jpg

Poarta școlii, cu gardul alb din fier vizibil în ambele fotografii

„Nu contest marketingul, dar expunerea jocurilor de noroc copiilor din școală primară nu mi se pare ceva OK, ca părinte și ca om, zic eu, responsabil”, întărește cetățeanul, care caută să depună petiții la toate autoritățile statului, pentru ca panoul publicitar să dispară din fața ochilor celor mici.

Ce spune legea

Legea spune că mash-urile și panourile publicitare nu pot fi afișate în incinta și pe împrejurimile instituțiilor de învățământ, pentru protecția completă a minorilor.

legegets.jpg
legegets.jpg

Get's Bet este o companie de pariuri sportive căreia îi fac reclamă o vedetă din showbiz, Bianca Drăgușanu, dar și două staruri din fotbal, Marius Lăcătuș și Gabi Balint, cei care au transformat penalty-urile care i-au adus Stelei Cupa Campionilor Europeni în 1986.

gets3
gets3

Playresponsibly a contactat operatorul Get's Bet, de la care a primit următorul punct de vedere: „Vom verifica situația semnalată și vom lua măsurile care se impun, după finalizarea analizei. De asemenea, vom lua legătura cu firma de la care am contractat spațiul publicitar la care faceți referire, pentru a vedea dacă au fost respectate legislația în vigoare și normele care reglementează publicitatea stradală. Vă asigurăm că vom face toate demersurile necesare pentru a respecta cerințele legale cu privire la normele industriei jocurilor de noroc în ceea ce privește publicitatea stradală și vom remedia orice eventual derapaj în cel mai scurt timp”.

Sandu Ghețu tocmai a vândut compania

La sfârșitul lunii august, un comunicat de presă anunța că un fond de investiții din Cehia achiziționează o participație de 67% din companiile Get's Bet și Club King care activează piața românească de jocuri de noroc.

Este prima achiziție de acest fel a EMMA Capital în România. EMMA Capital este un holding privat de investiții fondat în 2012 de omul de afaceri Jiří Šmejc.

În ultimii ani, compania s-a focusat pe piețele din Uniunea Europeană, dar este prezent și în alte piețe din Europa și Asia. Fondul investește în retail și companii orientate către clienți. Compania deține Premier Energy, distribuitor și furnizor de gaz natural din România.

Get’s Bet și Club King sunt companii românești de pariuri sportive și cazinouri înființate în 1993 și 2004 de Sandu Ghețu (foto).

ghetul.jpg
ghetul.jpg

În urma acestei achiziții, managementul celor două companii nu va fi schimbat, informa, sec, comunicatul.

„Fiind prima noastră achiziție pe piața (n.r. jocurilor de noroc) din România, ne-am propus să punem resursele și expertiza noastră în spatele unei companii cu un potențial puternic de creștere pe piața locală. De asemenea, ne-am evaluat cu atenție chimia cu managementul actual pentru a ne asigura că deciziile operaționale coincid cu obiectivul nostru comun, cel de a deveni unul dintre liderii pieței de jocuri de noroc din România”, declara Pavel Horak, Investment Director EMMA Capital.

Grupul de companii Get’s Bet a crescut în ultimii ani, odată cu extindere în zona de retail și în online, se mai arăta în comunicat.