De la lansarea App Store în 2008, Apple a continuat să investească și să dezvolte tehnologii de ultimă oră concepute pentru a oferi utilizatorilor cea mai sigură și mai sigură experiență de descărcare a aplicațiilor, iar dezvoltatorilor - o platformă inovatoare pentru distribuirea software-ului lor. Astăzi, App Store este în fruntea distribuției de aplicații.

De-a lungul anilor, amenințările digitale au evoluat ca amploare și complexitate, iar Apple și-a extins inițiativele antifraudă pentru a aborda aceste provocări și a-și proteja utilizatorii.

În fiecare zi, echipele Apple monitorizează și investighează activitățile frauduloase din App Store și folosesc instrumente și tehnologii sofisticate pentru a elimina elementele rele și pentru a contribui la consolidarea ecosistemului App Store.

Din 2020 până în 2023, Apple a prevenit un total de peste 7 miliarde de dolari în tranzacții potențial frauduloase, inclusiv peste 1,8 miliarde de dolari numai în 2023.

În aceeași perioadă, Apple a blocat peste 14 milioane de carduri de credit furate și mai mult de 3,3 milioane de conturi, împiedicând efectuarea de noi tranzacții.

Frauda de cont

După cum a fost publicat în cea de-a patra analiză anuală de prevenire a fraudei, lansată ieri, Apple a anunțat că a respins peste 1,7 milioane de aplicații în 2023 pentru că nu au îndeplinit standardele riguroase ale App Store pentru confidențialitate, securitate și conținut.

În plus, eforturile Apple de a opri și reduce frauda în App Store au dus la desființarea a aproape 374 de milioane de conturi de dezvoltatori și clienți și la eliminarea a aproape 152 de milioane de evaluări și recenzii din cauza problemelor legate de fraudă.

Apple informează că a închis aproape 118.000 de conturi de dezvoltator în 2023, în scădere față de 428.000 de închidere anul precedent, datorită îmbunătățirilor continue pentru a preveni crearea de conturi potențial frauduloase.

În plus, peste 91.000 de înscrieri pentru dezvoltatori au fost respinse din cauza problemelor de fraudă și au fost împiedicate să trimită aplicații problematice în App Store.

În ultima lună, Apple a blocat aproape 3,8 milioane de încercări de a instala sau lansa aplicații distribuite ilegal prin intermediul Programului Developer Enterprise, care permite organizațiilor mari să distribuie aplicații interne pentru uzul angajaților.

Revizuirea aplicației

Echipa Apple App Review, formată din peste 500 de experți, evaluează fiecare aplicație trimisă de dezvoltatorii din întreaga lume înainte ca aceasta să ajungă la utilizatori. În medie, echipa analizează aproximativ 132.500 de aplicații pe săptămână și a revizuit aproape 6,9 ​​milioane de aplicații trimise în 2023, ajutând peste 192.000 de dezvoltatori să publice prima lor aplicație în App Store.

App Review efectuează o serie de verificări înainte ca o aplicație să ajungă în magazin și utilizează procese de revizuire automate și umane pentru a identifica și a interveni asupra aplicațiilor care au potențialul de a dăuna sau de a frauda utilizatorii. În 2023, peste 1,7 milioane de aplicații au fost respinse din diverse motive, inclusiv încălcări ale confidențialității și activități frauduloase.

Cei care folosesc tactici înșelătoare pentru a dăuna utilizatorilor, inclusiv deghizarea aplicațiilor potențial riscante în aplicații inofensive. În ultimul an, au existat numeroase cazuri în care App Review a identificat aplicații care au fost inițial denaturate ca produse inofensive – cum ar fi editorii foto sau jocurile puzzle – care apoi s-au transformat, după revizuire, în platforme de streaming de filme pirat, aplicații de jocuri de noroc ilegale.

În 2023, peste 248.000 de aplicații au fost respinse din App Store pentru că au încălcat politicile Apple anti-spam, au copiat în mod flagrant alte aplicații sau au înșelat în alt mod utilizatorii.

La acestea se adaugă peste 38.000 de aplicații respinse deoarece conțineau funcții ascunse sau nedocumentate. Aplicațiile concepute pentru a accesa datele personale și private ale utilizatorilor fără permisiunea sau cunoștințele acestora sunt, de asemenea, interzise din App Store. Numai anul trecut, peste 375.000 de cereri au fost respinse pentru încălcarea vieții private.

 

Atunci când consumatorii folosesc Apple Pay pentru a efectua o achiziție online sau în aplicație, cardurile echipate cu un sistem avansat de prevenire a fraudei permit dispozitivului consumatorului să evalueze informații – cum ar fi ID-ul Apple, dispozitivul și locația dacă sunt servicii de localizare activate pentru portofel – pentru pentru a dezvolta evaluări de prevenire a fraudei pe dispozitiv.