Contact
Network Advertising & Media SRL

Bdul. Iancu de Hunedoara, Nr. 25, Sector 1
București, România

Serialul declanșat de Playresponsibly în legătură cu neregulile interne de la Fortuna Entertainment Group (FEG), colos internațional care deține în România circa 1.800 de agenții, după fuziunea operatorilor de pariuri sportive Casa Pariurilor și Fortuna, a deschis apetitul oamenilor din sistem să vorbească, demascând alte situații.

Pe mailul redacției au sosit informații precise despre cazuri noi, prezentate cu lux de amănunte. Am ales să oferim cuvântul unui fost angajat. Îi vom proteja identitatea și nu vom oferi amănunte despre orașul în care locuiește.

Cititorii vor avea acces la o lume în care sume de ordinul zecilor de mii de lei pierduți într-o singură zi la jocuri de noroc nu înseamnă nimic.

Lumea află, totodată, cum se manevrează banii negri, dar și cum un concern internațional listat la Bursă refuză să apeleze la instituțile statului, pentru aflarea adevărului și pentru recuperarea pagubei, ridicând astfel suspiciuni.

Ținută în stres, ca să cedeze

Operatoare timp de 5 ani la Fortuna, până în luna mai a acestui an, BZ a ținut să-și spună oful, după ce noul manager zonal a făcut-o albie de porci, umilind-o și amenințând-o de față cu clienții. Persoana respectivă a acceptat să fie înregistrată, dar a ales să nu-i fie prezentată identitatea în articol.

„Managera ne-a făcut țigani, iar pe unele colege - curve. Au fost și amenințări. Era un stres incredibil, așa că am decis să-mi dau demisia. Aceasta mi-a fost recompensa pentru fidelitatea arătată vreme de atâția ani, în care am venit și cu piciorul în ghips la muncă. Ca să mă determine să plec, m-a acuzat că nu știu să regulamentele.

Iar ca să-i arăt că știu și regulamentele, dar și legile României, la plecare am reclamat unitatea la care lucram la Pompieri, pentru că nu existau avizele necesare în agenții, dar și la ITM, pentru a-mi prezenta cazul. Deocamdată, au primit câteva amenzi. Apoi, urmează să mă adresez Justiției”, și-a început povestea BZ.

30.000 de euro și bulgarii pe care nu i-a mai văzut nimeni

Fosta operatoare FEG a văzut și a auzit multe, în cei 5 ani în care a slujit concernul cu origini slovace. „La o agenție Casa Pariurilor din centrul orașului, timp două-trei zile, au venit niște bulgari cu o ”pisică”, așa se numește dispozitivul, au dat aparatele peste cap și au scos 30.000 de euro.

Nu s-a făcut scandal pe moment, nu s-a apelat la autorități. Pe bulgarii ăia nu i-a mai văzut nimeni niciodată. Am văzut imagini, prezentate de camerele video, în care operatoarea se mândrea că a fost premiată de acei bulgari cu 500 de lei”, afirmă persoana ascunsă în spatele inițialelor BZ.

Presiuni de la „centru” pentru găsirea de francize

Selecția francizaților la Fortuna a ridicat tot timpul suspiciuni. Singura regulă de „colecționare” era găsirea de oameni cu bani dintre jucătorii la pariuri. Fără să se țină cont că fraudele sunt produse chiar de astfel de persoane, împătimiți ai jocurilor de noroc, ludopați care nu pot stăpâni fenomenul.

„De la centru, managerii și asistenții erau prestați să facă rost de francize. Se căutau oameni care pariau 20.000-30.000-100.000 de lei pe săptămână. Se alegeau numai dintre astfel de jucători.

Un om simplu, dacă ar fi venit și ar fi spus că vrea franciză, ar fi fost refuzat. De asta au apărut astfel de fraude interne. Știu despre un caz, pe lângă cel prezentat de dumneavoastră cu cei 200.000 de euro ai acelui preot din Oradea. Este vorba despre un personaj cu bani, care a pus 60.000 de lei pe cont și i-a jucat, fără să trimită banii respectivi în casierie”, spune BZ.

Playresponsibly a contactat de mai multe conducerea FEG cu seturi de întrebări despre cazurile relatate, dar, cu excepția unui singure situații, șefii companiei preferă tăcerea. În conformitate cu regula dreptului la replică, vom publica punctul de vedere al Fortuna atunci când îl vom primi.