Mozzart Bet, operator de pariuri sportive luat la ochi de către DIICOT pentru nereguli făcute pe seama jucătorilor, are pe rol mai multe litigii de muncă cu foști angajați, fie că este vorba despre demisii forțate de împrejurări, fie că au fost demiteri apreciate ca nejustificate.

Oamenii se tem să vorbească liber și asumat, după ce au aflat că firma SC New Mozzart SRL, condusă de sârbi, poate apela în orice moment la interlopi. „Am auzit că au fost chemați racheți din Serbia, ca să îi cumințească pe unii jucători din Timișoara”, ne declară o persoană din zonă.

O angajată din Moldova, care a început ca și casieră, devenind apoi manager adjunct, a fost răsplătită pentru cei peste 8 ani de fidelitate față de firmă cu un șut în partea dorsală. Și pusă să achite la pelcare o sumă uriașă de bani: 88.000 de lei.

Mozzart a dat-o reclamat-o pe DIICOT pentru că ar fi fraudat firma, după ce ar fi format un grup infracțional organizat, în timp ce angajata consideră că aceast este modalitatea aleasă de companie pentru a nu plăti sumele, iar în cazul celor deja plătite încearcă să scoată banii de la angajați, pe care îi culpabilizează.

„M-au traumatizat”

Persoana respectivă, care vrea să rămână anonimă publicului, a dat în judecată compania pentru desfacerea abuzivă a contractului de muncă. Și susține că a fost torturată psihic și a avut nevoie să meargă la psiholog, pentru a depăși cu brio momentul.

„M-au amenințat că va afla mama mea, care este bolnavă la pat, iar copilul meu mă va vedea cu cătușe, după ce mă vor duce la DIICOT. M-au torturat psihic, ca să semnez demisia pe 1 septembrie 2023. Am martori și probe despre cum s-au comportat. M-au traumatizat, am cedat și am semnat!”, acuză femeia.

Un termen al procesului a avut deja loc pe 8 ianuarie 2024.

Sub acuzația că „a făcut ceva la aparat, la acceptor”, fără ca demonstrația tehnică să indice asta, Mozzart s-a îndreptat împotriva angajatei, imputându-i 88.000 de lei, sumă câștigată de un jucător la păcănele.

Iar unei casiere, Mozzart îi cere 39.500 de lei, pariul nefiind plătit jucătorului. Este același client care câștigase, la un interval de câteva zile, suma de 88.000 de lei, motiv pentru Mozzart să se adreseze DIICOT.

„Vor banii de la mine. Am planșele, toate au fost scoase. În instanță nu mi-au acceptat martorul care a fost de față. Am sunat la ONJN și mi s-a spus că trebuia să facă un proces verbal de sigilare, nu să umble cel trimis de la București timp de 4 ore.

Au șters totul din aparat! Au spus că aparatul a fost încărcat cu un USB, dar mai apoi susțin că nu există nici urmă de intervenție cu USB! De la DIICOT nu m-a chemat nimeni, ca să dau declarații”, spune angajata.

„ONJN le-a găsit aparat fără autorizație valabilă”

„Apoi, alt caz. Cum să cereți 39.500 de lei unui casier, dar să nu plătiți? E un câștig fictiv! Mie mi-au imputat suma după 10 zile, după ce plătise pariul. Mi-au blocat telefonul, mailul, totul! Mi s-a spus că aparatul era prea încărcat și putea să de oricând bomba asta de bani. De unde să fie încărcat, când se jucase un leu-doi? Asumați-vă plata!

ONJN le-a găsit aparat care funcționa fără autorizație valabilă! Există proces verbal la ONJN Suceava. L-am sunat pe domnul de la ONJN și m-a întrebat: ai dat plata și ți-a apărut cu roșu fraudă? Nu, atunci asta e cacealma”, afirmă managera.

Atunci când o casă de pariuri nu dorește să achite o sumă mare unui jucător folosește tertipul de a se adresa autorităților, reclamând o posibilă fraudă. Deschide proces și, până se soluționează dosarul, suma nu se achită jucătorului. Practic, totul se suspendă, iar cazul poate dura luni sau chiar ani.

„Îmi caut dreptatea, chiar dacă ajung să muncesc la Spații verzi! Cum să plătesc 88.000 de lei? Sunt sârbi și știu până unde pot merge. Mă tem pentru familia mea. Dar pentru dreptatea mea merg până în pânzele albe!”, afirmă femeia, care își crește singură copilul.

Tot de demitere abuzivă îi reclamă în instanță pe cei de la Mozzart și Alin Constantinescu, fost manager zonal pe zona Moldovei. El a fost tras pe dreapta pe motive disciplinare, după ce a suferit un accident la locul de muncă. A avut nevoie de operație și a solicitat un concediu medical mai lung, dar Mozzart nu i-a tolerat explicația.

Playresponsibly a trimis întrebări către Mozzart despre ambele cazuri, dar operatorul de pariuri a blocat căile de dialog. Punctul de vedere îi va fi consemnat atunci când îl vom primi la redacție.