Combinația de la București

În articolul publicat ieri, Playresponsibly descria momentele principale ale suspendării firmei de omologare a păcănelelor Metron. Societatea este un SRL, iar sediul social îl are în Focșani, activitatea desfășurându-se dintr-un birou din București.

Firma îl are ca administrator pe domnul Lili Temelie și deține o cotă de aproximativ 15-20%, dintr-o piață de 6 milioane de EUR.

Un alt personaj important în Metron este directorul executiv Cătălin Popescu, care a avut și are un aport semnificativ la obținerea cotei de piață, conform informațiilor primite din piață.

Ieri am prezentat mise en scene de la Londra, cu ocazia întâlnirii la o ciorbă a interimarului Pocora cu oameni bine-intenționați din această tumultoasă piață.

Strategia de la București

Prima mișcare s-a făcut prin aducerea lui Ruiu de la Autorizări la Control pe perioada autosuspendării  lui Tudor Simota. De ce nu a numit Pocora un om din Departamentul de Control să-i țină locul lui Simota și a preferat transferul unui alt director, iar în locul acestuia un subaltern de la Autorizări?

A doua manevră ciudată ar fi refuzul cererii de revenire în instituție a aceluiași Simota, o vreme autosuspendat, cu data de 1. Dacă se realiza revenirea, Ruiu nu mai putea semna propunerea de suspendare a activității Metron, aceasta fiind atribuția aceluiași Simota.

În prima ședință a Comitetului de Supraveghere a ONJN, din 13 februarie, propunerea de suspendare a Metron Serv a venit de la Direcția de Autorizare și este semnată de același Ruiu. Decizia de suspendare este luată a doua zi, e 14, într-o ședință extraordinară. La fel de interesant ca și modul de operare este faptul că în revista Casino Life & Magazin apare o știre cu rezultatul deciziei chiar în timpul ședinței, desigur un simț jurnalistic peste măsură.

Tot de remarcat este reticența Comitetului de Supraveghere de a lua o decizie pe loc. Experiența plângerilor penale făcute de REGIO Metro Cert și același Metron, pentru suspendările din 2021. Comitetul de Supraveghere este format din 9 persoane provenind de la instituții diferite: Ministerul de Finanțe (1), Ministerul Transporturilor și Comunicației (1), Ministerul de Interne (1), Secretariatul General al Guvernului (2), Consiliul Concurenței (1), Oficiul pentru Spălarea Banilor (1), președintele și vicepreședintele ONJN, adică „interimare” Pocora ca 2 în 1.

Ce este de subliniat este faptul că această Metron Serv SRL merită suspendată cu vârf și îndesat. Comportamentul său din piață lasă de dorit. Pentru a-și face clientelă, a coborât atât de mult prețurile, încât, dacă onorează lucrarea cum scrie la carte, ar trebui să vină cu bani de acasă.

De exemplu, pentru reomologarea unui slot machine, cazul descris în procesul verbal, Metron Serv percepe un tarif 80 de lei. Dacă sunt 10 aparate de omologat în 10 colțuri de țară, Metron încasează 800 de RON și cheltuiește poate 10.000 (personal, transport, .diurna, taxe, etc.).

Dar vorba lui Mao: una-i una, alta-i alta. ONJN trebuia să intervină natural, nu planificat, altfel nu mai crede nimeni în instituție.