După apariția ordinului de președinte care reglementează autoexcluderile, ONJN și-a propus să treacă la nivelul următor și se ia la trântă cu operatorii care funcționează fără licență în România.
Conform documentelor intrate în posesia Playresponsibly, ONJN a demarat o investigație care privește la piața neagră a jocurilor de noroc. Și a început pronunțând două nume mari: Google și Facebook.
Ancheta se referă la firmele neautorizate care își fac reclamă în România prin intermediul Google și Meta, companii către care autoritățile au expediat adrese oficiale.
În mod normal, societățile ilegale ar trebui să ajungă pe lista neagră a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), pentru a fi blocate.
Este primul demers de acest gen întreprins de instituția de pe Calea Victoriei numărul 9. Ceva asemănător s-a mai făcut la înființarea Oficiului, în 2013, dar apoi nimeni nu a mai fost preocupat de subiect.
Valul de autoexcluderi din aceste zile (sunt, oficial, peste 30.000) avantajează piața nereglementată, acolo unde se estimează că vor „migra” masiv cei care, nemaiputând să joace la casele de pariuri legale, se vor duce către zona „întunecată”, unde nu sunt restricții, dar nici reguli care să apere jucătorii de eventuale fraude.
Companiile fără licență în România „scapă” multe reclame la Google și pe Facebook, consideră ONJN, care vrea să stopeze fenomenul.
În mod normal, societățile prinse în ofsaid ar trebui amendate, iar veniturile obținute din afacerile ilegale - confiscate.
Legislația prevede sancțiuni și pentru operatorul ilegal, dar și pentru cel care îi face reclamă.
Nu doar în România, realitatea arată diferit: giganții tech sunt bănuiți că nu-i verifică pe toți la sânge dacă respectă legile, fie închid ochii intenționat.
În țări precum Italia, Google și Facebook au încasat amenzi usurătoare, de ordinul zecilor de milioane de euro, pentru că au promovat jocurile ilegale.
Citește și:
Google aplică noi restricții pentru piața jocurilor de noroc
Google elimină interzicerea publicității cazinourilor sociale și a jocurilor fără bani
Google schimbă regulile publicității pentru jocurile de noroc în Germania
Comisia pentru jocuri de noroc din Marea Britanie: în ultimele șase luni am raportat la Google peste 7.000 de adrese URL ilegale pentru jocuri de noroc
Google a blocat 192 de milioane de anunțuri pentru jocuri de noroc
META oferă publicitate directă pentru jocuri de noroc pe Facebook, WhatsApp și Instagram în India, Asia Pacific și America Latină