La Peciul Nou, Timiș, fieful lui Alfred Simonis, cel care și-a propus să stârpească păcănelele în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori, inspectorii ONJN au depistat că sub licența firmei Power & Fabulous Games SRL funcționau 4 sloturi neconectate la serverele ONJN.

Vorbim despre aparate „la negru” și tot ceea ce decurge de aici. Neregulile identificate de agenți la controlul efectuat pe 5 august au fost mai multe, le puteți lectura pe larg mai jos, inclusiv faptul că persoana care muncea în agenție nu avea contractul de muncă în regulă.

Compania s-a ales cu o amendă de 65.000 de lei. I-a fost revocată licența pentru funcționare în localități care cad sub incidența legii lui Simonis, motiv pentru care a pregătit, ca soluție de rezervă, compania Power Soft Tech SRL, pe care însă între timp a abandonat-o.

La ședința de săptămâna trecută a Comitetului de Supraveghere, Power & Fabulous Games SRL a fost pe ordinea de zi cu o notă despre situația din Timiș.

„NOTĂ

privind propunerea Direcţiei Generale de Supraveghere şi Control de a analiza și decide cu privire la aplicarea măsurii de suspendare a autorizațiilor de exploatare a mijloacelor de joc de tip slot-machine, clasa A, având seriile ..., ..., ... și ... care sunt exploatate de către organizatorul de jocuri de noroc S.C. POWER&FABULOUS GAMES S.R.L, în localitatea Peciu Nou, nr. 195, jud. Timiş.

Situaţia de fapt:

Ca urmarea verificărilor efectuate, în data de 05.08.2024, la punctul de lucru situat în localitatea Peciu Nou, nr. 195, jud. Timiş, aparţinând SC POWER & FABULOUS GAMES SRL - CUI 32451556, şi consemnate în cuprinsul PVC seria ONJN/B nr. ./05.08.2024, s-au constatat următoarele:

1. La punctul de lucru mai sus indicat, au fost găsite în stare de funcționare 4 mijloace de joc de tip slot machines, cu seriile ..., ..., ... și .... Cele patru mijloace de joc, erau exploatate în cadrul unei agenții de pariuri aparținând SC POWER & FABULOUS GAMES SRL. Din verificările efectuate, s-a constatat că operatorul organizator de jocuri de noroc, SC POWER & FABULOUS GAMES SRL, nu are angajat propriu la punctul de lucru verificat, astfel fiind încălcate dispozițiile imperative ale art. 21 alin. (3) din OUG 77/2009.

Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligați:

a) să desfăşoare exploatarea activităților pentru care au fost autorizați în condițiile prezentei ordonante de urgență, indiferent de tipul acestora, numai cu personal utilizat pe baze contractuale și să țină o evidență unitară a activității desfăşurate, organizată la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numărul de locații în care se desfăşoară activitatea".

Aceasta stare de fapt este confirmată și de către d-na D.M. în Nota explicativă dată, în calitate de angajat la SC HAF NEW GOUP SRL, care arată că urmează să fie angajata la SC POWER & FABULOUS GAMES SRL în cursul zilei.

2. Tot cu ocazia verificărilor efectuate în data de 05.08.2024, s-a constatat că mijloacele de joc de tip slot machines exploatate nu sunt conectate printr-un sistem informatic centralizator la un terminal situat la ONJN, încălcându-se astfel, dispozițiile imperative ale art. 78 din Anexa 1 la HG 111/20016. ART. 78 (2) Mijloacele de joc prin intermediul cărora se desfăşoară activitatea de slot machine cu miză şi câştiguri nelimitate trebuie conectate prin intermediul unui protocol de comunicare standardizat care să nu folosească semnale analogice preluate din generatorul de semnal pentru contoarele electromecanice, de tip serial, la un sistem informatic centralizator, în conformitate cu ordinul preşedintelui ONJN.

(3) Sistemul informatic centralizator va fi conectat la un terminal situat la ONJN sau în locația indicată de acesta şi va permite accesul autorității la baza de date a organizatorului cuprinzând, la momentul interogării, informațiile: totalul taxelor de participare colectate zilnic, totalul premiilor acordate zilnic, precum şi evidența terminalelor interconectate în sistem, numărul acestora şi adresa la care sunt exploatate fiecare.

(5) Mijloacele de joc vor fi identificate în sistemul informatic situat la ONJN sau în locația indicată de acesta cel mai târziu la data intrării în vigoare a autorizației de exploatare.

3. Cu ocazia verificărilor efectuate la punctul de lucru, s-a constatat de asemenea, că organizatorul de jocuri de noroc, nu poate prezenta, Situația Veniturilor Zilnice, nici în format fizic, nici electronic. Potrivit Ordinului Nr. 135/2016 din 13 iunie 2016 privind aprobarea Normelor generale de întocmire şi utilizare a registrelor şi formularelor obligatorii specifice în domeniul jocurilor de noroc, a Normelor specifice de completare şi utilizare a registrelor şi formularelor obligatorii specifice în domeniul jocurilor de noroc, precum şi a modelelor acestora, pe tipuri de jocuri de noroc, art. 8 din Anexa 1.

Documentele stabilite de prezentele norme generale pot fi întocmite pe suport hârtie sau în format electronic, iar la solicitarea persoanelor cu atribuții de control acestea vor fi prezentate la momentul controlului numai pe suport hârtie, semnate de către un reprezentant al operatorului economic. Astfel, au fost încălcate dispozițiile art. 150 alin. 1 lit. t) din Anexa 1 la HG 111/2016, potrivit cărora, organizatorii de jocuri de noroc au obligația să respecte prevederile prezentelor norme metodologice, referitoare la întocmirea/ținerea evidenței primare zilnice şi lunare pentru fiecare categorie de joc de noroc traditional și la distanță: Faptele descrise mai sus, constituie contravenție a fost constatate în data de 05.08.2024 prin.

Procesul verbal seria seria ONJN/B nr../05.08.2024 şi sancționate la data de 28.08.2024, conform PVCSC seria ONJN/A nr../28.08.2024. de 65.000 lei.

De asemenea, vă invederăm faptul că împotriva SC POWER & FABULOUS GAMES SRL, ca urmare a Notelor emise de către Direcția Generala de Supraveghere si Control nr. 31.012/DGSC/23.05.2024, mr. 31.041/DGSC/STSV/23.05.2024 şi nr. 31.077/DGSC/STNV/23.05.2024 s-a emis Decizia nr. 752/27.05.2024, prin care forul deliberativ şi decizional a decis revocarea licenței, organizare a jocurilor de noroc, pentru nerespectarea dispozițiilor Art. 15 alineatul (2), lit. b^1), «b^1) spațiul propus, dacă are amplasate mijloace de joc de tip slot-machine astfel cum sunt acestea definite în art. 10 alin. (1) lit. e), trebuie să se afle într-o unitate administrativ-teritorială cu o populaţie mai mare de 15.000 de locuitori.

Dovada numărului de locuitori se face prin adeverință eliberată de primăria în a cărei rază teritorială se află spațiul propus.>>". Decizia nr../27.05.2024 a fost publicată pe sait-ul O.N.J.N. în data de 12.06.2024 și produce efecte de la data de 27.06.2024. Prin Decizia nr../31.07.2024 a Tribunalului Bucureşti se dispune, în temeiul Art.14 din Legea 554/2004, suspendarea executării Deciziei nr./27.05.2024 până la pronunțarea instanței de fond”.