Încă un jucător este gata să intre pe piața jocurilor de noroc din România în zona online. Este vorba despre Parimatch, operator aflat în așteptarea licenței de funcționare din partea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc. Planurile companiei cu acționariat ucrainean au fost dezvăluite, într-un interviu, de Sergii Molchanov, responsabil Parimatch Europa de Est:

Playresponsibly: Ați mai intenționat să intrați pe piața românească sau acum este prima încercare?
Sergii Molchanov: Brandul Parimatch nu a fost niciodată prezentat pe piața din România până acum. Până în 2023, am acumulat toată experiența de pe alte piețe, pentru a fi pregătiți să începem să operăm în România și suntem gata să oferim viitorilor noștri utilizatori tot ce este mai bun din platforma noastră.

Ce v-a atras pe piața din România? Potențialul pieței sau legislația?
Europa de Est a devenit o piață proeminentă cu potențial solid de creștere pentru industria divertismentului, iar companiile caută oportunități de a-și construi avantaje strategice în regiune. Devenind a treia țară europeană în care activează Parimatch, după Ucraina și Marea Britanie, România a fost aleasă ca pas următor, datorită potențialului mare al țării în tehnologie și jocuri de noroc, deschiderii oamenilor în întâlnirea cu afacerile ucrainene și potențialului de a aduce venituri și de a oferi noi locuri de muncă sutelor de români. Urmărim cu interes lansarea pieței din România și credem că acum este momentul potrivit pentru a participa la dezvoltarea acesteia. Expertiza Parimatch și a partenerilor săi va impacta marketingul sportiv din România și va oferi fanilor noi formate de divertisment, pe lângă accesul exclusiv la sportivi, precum este campionul mondial de box ucrainean Oleksandr Usyk.

Cum a ajuns Parimatch pe celebra listă neagră?
Parimatch este o companie care respectă legea și acționează strict în conformitate cu legea română. Parimatch nu și-a promovat sau oferit niciodată serviciile pe piața din România. Am oferit toate explicațiile și detaliile autorității de reglementare și suntem foarte încrezători în legătură cu poziția noastră.

Care este potențialul de creștere pentru Parimatch într-o țară cu o piață aproape saturată, atât cu case de pariuri online, cât și offline? Aveți în spate studii/cifre care să arate potențialul zonal?
Factorii cheie care stimulează creșterea pieței pariurilor sportive includ creșterea unui număr de evenimente și ligi sportive, infrastructura digitală în creștere, accesul îmbunătățit la internet, popularitate în creștere a plăților electronice și creșterea venitului disponibil. Iar piața din România se poate lăuda cu toți factorii menționați mai sus.

Desigur, analiștii noștri au cercetat și au întocmit cu atenție planul de afaceri, înainte de a lua o decizie privind intrarea pe piață. Suntem încrezători că marca noastră, parteneriatele noastre globale, produsul și capitalul uman ne vor ajuta să reușim pe o nouă piață. Parimatch a început deja să investească în România și intenționează să facă din țară principalul centru regional, angajând sute de oameni și creând locuri de muncă cu valoare adăugată ridicată. Dacă i se va acorda licența, Parimatch plănuiește și un amplu program de investiții de capital pe termen lung în România pentru următorii cinci ani, care ar transforma compania într-un contribuabil de seamă în țară.

Odată primită licența, dorește Parimatch să achiziționeze sau să fuzioneze cu alți operatori, pentru a câștiga o cotă de piață mai mare?
Parimatch se concentrează pe construirea mărcii sale și pe creșterea recunoașterii sale pe piața din România, mai degrabă decât să achiziționeze sau să fuzioneze cu alți operatori. Această decizie se bazează pe faptul că marii jucători de pe piața românească sunt prea scumpi, pe de altă parte compania nu este dispusă să investească în operatori neperformanți.
Investiția în dezvoltarea și recunoașterea mărcii este o strategie inteligentă, deoarece poate ajuta Parimatch să își creeze o reputație puternică pe piață și să atragă mai mulți clienți. Concentrându-se pe construirea mărcii sale, compania se poate diferenția de concurenții săi și se poate poziționa ca un furnizor de servicii de pariuri sportive și jocuri de noroc online de încredere.

De asemenea, este de remarcat faptul că fuziunile și achizițiile pot fi procese complexe și de lungă durată, care necesită resurse financiare și manageriale semnificative. Alegând să se concentreze în schimb pe dezvoltarea mărcii, Parimatch poate fi capabila să-și atingă obiectivele mai eficace.

De ce nu ați ales varianta de a aplica pentru licență sub o altă denumire a platformei?
Brandul Parimatch a fost fondat în 1994 și de atunci s-a dezvoltat activ. Acest lucru ne-a permis să devenim un partener al celor mai mari evenimente sportive din lume, al vedetelor din sport și al organizațiilor internaționale. Brandul nostru este mândria noastră, așa că avem o singură direcție de creștere.

Prin urmare, nu au existat îndoieli când am solicitat o licență sub marca Parimatch. Parimatch și-a dezvoltat în mod activ brandul din 1994 și a stabilit parteneriate cu cluburi europene de fotbal de top, printre care Chelsea, Leicester City, Newcastle United, Aston Villa și Șahtior, personalități remarcabile precum Conor McGregor, Mike Tyson și Oleksandr Usyk, și organizații internaționale. Compania a colaborat cu organizații umanitare și de promovare internaționale ucrainene bine-cunoscute precum UNITED 24, Ukraine House Davos și altele.

Prin construirea unui brand puternic, Parimatch și-a creat o reputație pe piețele pe care operează și dorește să-și extindă în continuare reputația pe piața UE. România a fost aleasă să fie prima țară din UE care implementează extinderea mărcii Parimatch. În plus, crearea unui nou nume de platformă și brand ar necesita investiții semnificative, timp și alte resurse, inclusiv eforturi de marketing pentru a stabili gradul de conștientizare și recunoaștere pe piață. Prin valorificarea mărcii sale existente, Parimatch își poate concentra resursele pe îmbunătățirea ofertelor și îmbunătățirea experienței clienților, mai degrabă decât să pornească de la zero cu o nouă marcă și platformă.
În concluzie, Parimatch a ales să rămână fidel mărcii sale și să-și concentreze eforturile pe dezvoltarea a ceea ce s-a construit deja.

Pe câte piețe de gambling este prezent Parimatch și sub ce denumire?
Până în 2023, marca este reprezentată în 9 țări: Marea Britanie, Cipru, Ucraina, Kazahstan, Tadjikistan, Tanzania, Kenya, Nigeria și Ghana. După începerea invaziei pe scară largă de către Rusia a Ucrainei, soluțiile de brand și tehnologie Parimatch au fost oprite în Rusia și în Belarus.

La cât apreciați valoarea globală a bradului Parimatch? Sunteți listați la vreo bursă?
Parimatch nu este o companie publică și, prin urmare, nu este supusă obligațiilor de raportare publică specifice societăților listate. Brandul nostru este listat pe nicio bursă de valori. Estimarea corectă a valorii oricărei companii poate fi făcută doar de piață reglementată, nu de către noi sau chiar de către evaluatori.

A încetat operațiunile în Rusia și în Belarus

Parimatch a resimțit din punct de vedere economic declanșarea războiului cu Rusia? Mai este operațional Parimatch în Ucraina?
În martie 2022, după începerea unei invazii rusești pe scară largă a Ucrainei, Parimatch a revocat franciza și a încetat toate operațiunile în Rusia și în Belarus. De asemenea, Parimatch a interzis orice utilizare a materialelor sale publicitare, a contractelor de sponsorizare, a simbolurilor, a identității corporative, a ambasadorilor și a sloganurilor în țările agresoare. Prejudiciul financiar estimat din pierderea a două piețe este de aproximativ 40 de milioane de euro.

În Ucraina, marca Parimatch este reprezentată de compania Parimatch Ucraina, un operator licențiat pentru pariuri și cazinouri online. Compania a reușit să-și revină din șocul inițial al invaziei prin revizuirea strategiei și restabilirea proceselor de afaceri în doar o lună. În ciuda atacurilor cu rachete în curs de desfășurare, echipa s-a adaptat să lucreze și să trăiască vremuri tulburi, condusă de o puternică determinare de a depăși provocările zilnice neprevăzute.

Parimatch donează zeci de milioane de dolari pentru a sprijini cauzele umanitare și de apărare din Ucraina în vremuri războiului pe scară largă. Compania a colaborat cu organizații umanitare și de promovare internaționale ucrainene cunoscute, precum UNITED 24, Ukraine House Davos, a vorbit de pe scena principală a evenimentului tehnologic Web Summit și altele.

Ce investiții indirecte, pe orizontală, vizează Parimatch: media, sport, publicitate, social, etc.
Industria jocurilor de noroc licențiate este un punct de creștere pentru economia țării, iar organizatorii licențiați de jocuri de noroc sunt aliați puternici ai statului. Operatorii autorizați produc noi locuri de muncă, au un impact pozitiv asupra afacerilor conexe și contribuie la bugetele de stat și locale. Cel mai semnificativ beneficiu al legalizării industriei este venitul constant generat din vânzarea licențelor de jocuri de noroc.

Parimatch intenționează să respecte toate obligațiile financiare față de stat și să demonstreze ce este o afacere onesta și responsabilă. Salutăm concurența loială, reglementarea transparentă și eficientă pentru pariuri/jocuri de noroc, jocul responsabil și supravegherea publică constructivă.

De asemenea, brandul Parimatch fiind deja prezent în Marea Britanie, una dintre cele mai vechi piețe de jocuri de noroc, intenționăm să aducem cele mai înalte standarde de marketing din industrie, responsabilitate socială și joc responsabil. În același timp, cele mai noi descoperiri și îmbunătățirea platformei vor îmbunătăți industria locală.

Care sunt principiile și activitățile directe ale Parimatch pentru jocul responsabil?
În calitate de companie de jocuri de noroc, Parimatch duce jocul responsabil la următorul nivel, adăugând cele mai noi instrumente pe platformă, îmbunătățind serviciile AI și colaborând cu cele mai cunoscute vedete ale sportului.

În 2021, Parimatch a lansat o platformă pe scară largă dedicată jocului de noroc responsabil pentru a oferi oamenilor opinii unice și diverse despre jocurile de noroc și pentru a preveni potențialele probleme legate de jocurile de noroc. În parteneriat cu ambasadorul jocului responsabil - Oleksand Usyk - formăm o cultură a jocurilor de noroc de agrement și creștem gradul de conștientizare a jucătorilor. Ulterior, am lansat primul centru de suport psihologic gratuit oferit de Gordon Moody, un serviciu internațional cu o activitate de peste 50 de ani cu psihologi experți din întreaga lume cu suport în peste 250 de limbi, oferind sfaturi practice gratuite și sprijin emoțional oricărei persoane afectate de jocurile de noroc.

În plus, compania investește permanent în sport, responsabilitate socială și programe de caritate. La unul dintre cele mai mari evenimente tehnologice din lume - Web Summit 2022 - compania și-a prezentat modelul de afaceri responsabil, demonstrând importanța colaborării cu statul, susținând economia și angajații din întreaga lume. În calitate de participant la Forumul Economic Mondial de la Davos în ianuarie 2023, Parimatch a atras atenția internațională asupra Ucrainei și asupra tuturor posibilităților pe care afacerile ucrainene le pot aduce țărilor UE.

Cu ce firmă de lobby sau comunicare lucrează Parimatch în România? Dar de avocatură?
Nu am angajat nicio companie de lobby în România, procesul de licențiere este strict administrativ și legal. Urmăm toți pașii ceruți de reglementările în vigoare. Comunicarea este gestionată de departamentul nostru intern, iar aspectele juridice sunt gestionate de avocații din cadrul societății de avocați Țuca Zbârcea & Asociații.

Ce investiție preconizați că o să facă Parimatch în România?
În prima etapă, Parimatch intenționează să investească nu mai puțin de 10 milioane de euro în dezvoltarea afacerii sale pe piața din România în primii trei ani de la acordarea licenței. Această investiție va fi utilizată pentru a-și extinde operațiunile, pentru a-și îmbunătăți produsele și serviciile și pentru a crea peste 100 de locuri de muncă cu valoare adăugată ridicată în țară. De asemenea, compania intenționează să ofere industriei românești a jocurilor de noroc experiența și produsul său de calitate, care este de așteptat să contribuie la creșterea și competitivitatea pieței locale.

Cât cheltuiți cu marketingul din sport? La cât se ridică valoarea contractului cu Chelsea?
În timp ce Parimatch colaborează cu vedete sportive de top în ultimii trei ani, abordarea companiei de a lucra cu celebrități și sportivi depășește aspectul financiar al parteneriatelor. Brandul consideră că producerea de noi conexiuni și relații cu cei care sunt apropiați de spiritul mărcii și împărtășesc valorile acesteia, este crucială pentru a oferi brandului energia necesară. Prin urmare, înainte de a începe negocierile pentru colaborare, efectuăm cercetări de piață și a publicului ample pentru a identifica potențiali parteneri care corespund valorilor mărcii. Pentru noi, parteneriatele nu sunt doar despre bani, ci și despre găsirea de individualități care au curajul să fie ei înșiși și să meargă dincolo de sport, reflectând spiritul și stilul companiei - dinamic și ambițios.