Redacția Playresponsibly a fost contactată de mai mulți jucători la pariuri și la jocuri de noroc care reclamă că le-au fost închide conturile peste noapte, fără explicații.
Operatorii nu dau detalii, ci doar, generic, invocă faptul că jucătorul nu a respectat termenii și condițiile din contract. Și refuză să prezinte explicații specifice.
Închiderea contului a avut loc, de fiecare dată, atunci când jucătorul avea de făcut o retragere, adică aștepta să-i intre banii în cont.
Când acesta pierde bani, nu-l întreabă nimeni dacă a făcut depuneri de pe contul lui bancar decât cel personal sau dacă mai joacă altcineva pe contul respectiv, chestiuni interzise de regulament.
Ultima dispoziție invocată de operatori la închiderea conturilor este logarea de pe mai multe dispozitive.
Oamenii sunt acuzați că se conectează de pe mai multe aparate, în condițiile în care dețin și telefon, și laptop, iar cheful de joacă îi găsește în diferite locații, iar IP-urile diferă.
Un caz recent vine de la Moldova Nouă. O clientă ne povestește că, atunci când avea de retras câteva mii se lei (mai exact, 7.500 de lei), s-a trezit cu contul blocat la Powerbet, operatorul pretextând că luptă astfel contra fraudelor bancare și spălarea banilor.
Persoana respectivă a așteptat o săptămână pentru a primi banii, astfel că operatorul a depășit oricum termenul oferit de lege pentru a face plata, iar la final s-a trezit cu contul închis.
Oamenii reclamă aberațiile la ONJN și unii vor să meargă în instanțele civile, fiind vorba despre situații în care operatorii au refuzat plăți de ordinul a zeci de mii de euro (jackpoturi la păcănele).
Trebuie spus că operatorii modifică după bunul plac clauzele din regulament (aprobate de ONJN), dar asta nu înseamnă că paragrafele pe care le impun nu pot avea lacune de legalitate sau chiar de constituționalitate.
Însă, pentru asta este nevoie de avocați curajoși care să le conteste în instanțe, iar jucătorii să nu renunțe pe parcurs la procese intentate.
Casele de pariuri, care nu respectă termenul de plată specificat de lege atunci când clienții inițiază retragerile, motivând faptul că au de făcut verificări suplimentare, se laudă că nimeni nu le-a învins în instanță, după ce au închis conturi.