Publicitatea pentru jocuri de noroc este o temă care provoacă discuții aprinse și suferă frecvent modificări. Problema limitărilor mesajelor publicitare privind jocurile de noroc a fost mult timp în centrul dezbaterilor politice și parlamentare.

Intervențiile la nivel statal diferă de la țară la țară. De bază este însă legislația europeană, care caută să armonizeze legislația din fiecare țară membră a Uniunii Europene.

Comisia Europeană, în cadrul măsurilor care vizează protejarea drepturilor consumatorilor, a adoptat o Recomandare (14 iulie 2014, nr. 2014/478/UE), în special privind jocurile de noroc online.

Comisia Europeană a stabilit o serie de principii care vizează statele membre să-și integreze propria legislație în materie, realizând astfel un nivel mai ridicat de protecție a sănătății consumatorilor și, mai ales, a minorilor.

Publicitatea nu poate fi menită să încurajeze jocurile de noroc, de exemplu prin banalizarea jocului sau prin creșterea atractivității acestuia prin reclame atractive care oferă informații incorecte cu privire la șansele de câștig.

Printre interdicții se numără cele referitoare la mesajele care neagă riscurile jocurilor de noroc, care prezintă jocurile de noroc ca o modalitate de rezolvare a problemelor financiare, care sugerează că priceperea jucătorului permite să câștigați sistematic.