Pentru a împiedica Guvernul englez să interzică publicitatea la jocurile de fotbal, cluburile din Premier League ar fi gata să renunțe la reclama de pe tricou, păstrând-o doar pe mâneci. Și în Italia, dezbaterea prinde contur.
În valuri, în tot mai multe țări din lume, inclusiv România, interzicerea publicității la jocurile de noroc a revenit în centrul dezbaterii politice.
În Regatul Unit, astăzi, este programată adunarea la nivel înalt a acționarilor cluburilor din Premier League - cea mai mare ligă de fotbal anglo-saxonă - în care protagoniștii spun că sunt „gata să interzică companiilor de jocuri de noroc să facă publicitate pe fața tricouri”, permițând în continuare acorduri de sponsorizare pe mâneci, în încercarea de a împiedica Guvernul să decidă interzicerea publicității.
Această ipoteză este prezentată de ziarul britanic The Times, comentând reforma jocurilor de noroc cu premii în bani. Legea nu va include interdicții de sponsorizare a jocurilor pe tricouri, dacă cluburile de nivel superior pot ajunge la un acord „pe cont propriu”.
Pierderi de până la 10 milioane de lire sterline pe sezon
Cu toate acestea, orice vot pe această temă ar putea fi amânat până la întâlnirea de vară a Premier League din iunie.
Tot pe masă este și ideea de a prevedea o perioadă de tranziție de 3 ani, dar și aceea de a nu aplica aceleași limitări cluburilor EFL, divizia a doua a fotbalului englez, în condițiile în care ar putea implica pierderi prea mari care le-ar pune în pericol stabilitatea.
Scăderile de venituri pe care se așteaptă să le sufere cluburile din Premier League nu sunt, de asemenea, o problemă: estimările vorbesc de 5-10 milioane de lire sterline mai puțin pe sezon pentru fiecare dintre cele opt echipe din topul ligii engleze de fotbal care au în prezent un operator de joc.
În Italia, conform estimărilor, însă, impactul interzicerii publicității în jocurile de noroc introdusă prin decretul Demnitate pentru sistemul fotbalistic este de aproximativ 100 de milioane de euro pe an.
Pentru sectorul audiovizual, în ceea ce privește veniturile din publicitate, însă, pierderea suportată de radiodifuzori a fost estimată de Confindustria Radio TV la aproximativ 60 de milioane de euro.
Top 5 operatori de pariuri din Marea Britanie:
Ladbrokers Coral – 30.000 de angajati, venit anual (2019) – 3,2 miliarde de Lire;
William Hill – 16.000 de angajati, venit anual (2019) – 2,2 miliarde de Lire;
Paddy Power – 8.000 de angajati, venit anual (2019) – 2,3 miliarde de Lire;
Bet365 – 3.500 de angajati, venit anual (2019) – 3 miliarde de Lire;
Sky – fara date.