Parlamentarii din comisiile pentru Afaceri Economice și Monetare și Libertăți Civile, Justiție și Afaceri Interne au aprobat trei proiecte de lege care vizează consolidarea normelor UE împotriva spălării banilor și finanțării terorismului (CSB/CTF).

Potrivit textelor adoptate, entități precum bănci, manageri de active și criptomonede, agenți imobiliari și virtuali și cluburi de fotbal profesionist de nivel înalt vor fi obligate să verifice identitatea clienților lor, ceea ce dețin și cine controlează compania.

De asemenea, aceștia vor trebui să stabilească tipuri detaliate de risc de spălare a banilor și finanțare a terorismului în domeniul lor de activitate și să transmită informațiile relevante unui registru central.

Pentru a limita tranzacțiile în numerar și criptomonede, europarlamentarii intenționează să limiteze plățile care pot fi acceptate de persoanele care furnizează bunuri sau servicii.

Ei stabilesc limite de până la 7.000 EUR pentru plățile în numerar și 1.000 EUR pentru transferurile de cripto-active, în cazul în care clientul nu poate fi identificat.

Gata cu „pașaportul de aur”

Având în vedere riscul evident de abuz din partea infractorilor, europarlamentarii doresc să interzică orice cetățenie pentru scheme de investiții („pașapoarte de aur”) și să impună controale puternice împotriva spălării banilor privind rezidența pentru schemele de investiții („vizele de aur”).

Conform noilor reguli, un furnizor de servicii de jocuri de noroc va fi obligat să aplice due diligence cu privire la colectarea câștigurilor, pariind o miză sau mai multe, atunci când efectuează tranzacții în valoare de cel puțin 2.000 EUR.

Regulamentul permite statelor membre, după cum doresc concesionarii de jocuri și pariuri, să excepteze anumite servicii de jocuri de noroc de la noul regulament „cu excepția cazinourilor”. Acest lucru se poate face pe baza unui risc scăzut dovedit sau a operațiunilor companiei.

Pentru a fi eligibile pentru o scutire, statele membre ale UE vor fi obligate să efectueze o evaluare a riscurilor prin examinarea posibilelor vulnerabilități CSB/CTF ale serviciului de jocuri de noroc, riscurile legate de mărimea tranzacțiilor și metoda de plată și zona geografică în care sunt furnizate servicii de jocuri de noroc.

Nu este clar cum va funcționa acest lucru în practică.