Interzicerea reclamelor la jocurile de noroc a atins nu doar România, fiind un val care lovește frontal în tot mai multe țări de pe Bătrânul Continent. Belgia a luat deja măsuri concrete, iar de la 1 iulie va fi interzisă publicitatea la jocurile de noroc (AICI, detalii).

Publicitatea sportivă pe stadioane va fi interzisă de la 1 ianuarie 2025, iar operatorii de jocuri de noroc nu vor putea sponsoriza echipe sportive începând cu 1 ianuarie 2028.

„Nu numai că interzicerea la publicitate propusă de Belgia va priva sectoarele sale sportive de resurse valoroase, dar, fără publicitate, dar belgienii nu vor putea distinge între un site de jocuri de noroc care e sigur pentru că e autorizat și are norme de protecție a consumatorilor în Belgia și unul care nu este sigur”, a comentat EGBA, asociația europeană a operatorilor de jocuri de noroc, la vestea introducerii interzicerii publicității la jocurile de noroc.

EGBA admite îngrijorarea publicului cu privire la publicitatea pentru jocuri de noroc, dar interdicțiile totale nu reprezintă răspunsul.

„Vom continua să promovăm soluții echilibrate care să permită consumatorilor să fie bine informați în legătură cu site-urile de jocuri de noroc cu licență locală și despre cele mai recente instrumente, sfaturi și ajutoare de jocuri de noroc mai sigure aflate la dispoziție”, afirmă asociația.