Cu 24.500 de angajați în întreaga lume și cu titlul de cel mai mare angajator al anului în Austria în buzunar, Novomatic anunță o extinderea continuă, cu creșteri pe piețele din Italia, Germania, Marea Britanie și Statele Unite în 2023
Într-un interviu publicitar acordat înainte de Crăciun unui portal de profil, doi membri ai Consiliului de Administrație al Grupului NOVOMATIC AG, Ryszard Presch și Johannes Gratzl, au făcut sinteza anului care tocmai se duce la culcare.
Nu se face nicio referire la piața din România, doar o trimitere vagă către „numeroase țări din estul și sudul Europei”.
Johannes Gratzl: „Suntem cu siguranță mulțumiți de performanța afacerii din acest an, deoarece am reușit să continuăm cu succes strategia noastră de creștere internațională din ultimii ani până în 2023. Mai mult, investițiile direcționate în dezvoltarea de produse și noile tehnologii ne-au ajutat să ne îmbunătățim performanța și să creștem în continuare cererea pentru produsele NOVOMATIC. În special, am observat o creștere plăcută în Italia, Germania, Regatul Unit și Statele Unite. În cadrul strategiei de expansiune, numărul companiilor consolidate ale Grupului a crescut la 215 în prima jumătate a anului 2023, tot datorită achiziției mai multor companii de pe diverse piețe precum Italia, Regatul Unit și Slovenia. NOVOMATIC se confruntă, de asemenea, cu o creștere continuă pe piața din SUA și a reușit să extindă în continuare segmentul online cu Greentube”.
Ryszard Presch: „Efectele diferitelor conflicte geopolitice, ratele ridicate ale inflației pe piețe și blocajele globale ale ofertei au avut și continuă să aibă un impact semnificativ. În acest context, totuși, beneficiem foarte mult de nivelul nostru ridicat de integrare verticală internă în sectorul de producție. De asemenea, putem contracara criza energetică globală într-o oarecare măsură prin măsuri specifice, investind în aprovizionarea cu energie durabilă în cadrul Grupului, cum ar fi extinderea sistematică a sistemelor fotovoltaice”.
Ryszard Presch: „Pe lângă investițiile mari în cercetare și în dezvoltare, în anul viitor vom continua să evaluăm potențialul de a ne asigura și extinde în continuare poziția de lider pe piețele cheie europene precum Germania, Italia, Spania, Regatul Unit, Țările de Jos și numeroase țări din estul și sudul Europei. Strategia noastră de creștere se concentrează, de asemenea, pe câștigarea unei cote de piață suplimentare în Statele Unite, Australia, America Latină și Africa. În plus, segmentul online rămâne un punct-cheie”.
Johannes Gratzl: „Segmentul jocurilor online, mobile și sociale, în special, a continuat să experimenteze o creștere puternică în ultimii ani. Prezența pe piață a Diviziei de jocuri și divertisment digitale a NOVOMATIC se întărește în special datorită strategiei de extindere a Greentube. În anul curent, portofoliul internațional a fost finalizat cu succes prin achiziția Ineor d.o.o. și Grupul Alteatec în domeniile dezvoltării software și tehnologiei sistemelor și platformelor. Strategia de creștere a fost dusă mai departe și prin achiziția companiei italiene 187 S.r.l., care administrează aproximativ 630 de aparate AWP și aproximativ 690 de VLT-uri într-una dintre piețele de gaming cu cea mai mare cifră de afaceri din lume”.