După lansarea pieței de jocuri online și introducerea unor reguli stricte, guvernul olandez ar mai putea strânge cureaua, lovind în piața de publicitate.

Operatorii afiliați din industria jocurilor de noroc sunt îngrijorați de potențialele probleme care ar putea apărea de pe urma planurilor pe care guvernul batav le are, cu scopul de a interzice publicitatea „nedirecționată” pentru jocurile de noroc online începând cu anul viitor.

Interdicția, care ar include presa, difuzarea și publicitatea pe internet, este în prezent studiată de Executiv. Deocamdată, nu pare să existe o urgentă politică reală. Și, poate, nici măcar o nevoie reală. Dar, se pare că intenția legiuitorului este de a strânge legăturile cât mai mult posibil, deja într-o manieră preventivă, pentru a evita eventualele derive, observate în alte țări.

De aici provine ideea introducerii unor limite care, însă, ar avea impact și în sectorul de afiliere. Din acest motiv, unii jucători din industrie și-au exprimat îngrijorarea că noile reguli ar putea însemna că site-urile web care funcționează în Țările de Jos cu afiliați ar putea avea nevoie să verifice vârsta fiecărui vizitator și să determine dacă poate fi sau nu subiect vulnerabil de a deveni dependent.

O ipoteză care ar putea avea un impact puternic asupra activităților afiliaților, făcându-le probabil impracticabile, susțin unii. Totul va depinde însă de modul în care va fi interpretată interdicția și, în special, de declinarea pe care o poate avea conceptul de „reclamă nedirecționată”.