La cea mai recentă ședință a Consiliului Consultativ al ONJN s-a rostit numele unui operator care nu respectă regulile și legile care funcționează în industrie.

Este vorba despre brandul Million, operat de compania Deep Games SRL, despre care Playresponsibly a scris că și-a schimbat administratorul, numind un croat (Koval Ivan).

Concret, în sălile de jocuri Million, clienților nu le sunt cerute la intrare actele de identitate, condiție obligatorie menționată în legea autoexcluderii intrată în vigoare la finalul anului 2022.

Lipsa controlului ar fi fost constatată în mai multe orașe din țară. Million ar fi fost dată pe mâna asociației din care face parte, Romslot, urmând a fi denunțată și la ONJN.

Din Consiliul Consultativ face parte și Stelian Caramitru, tatăl unui dependent. El a pronunțat numele operatorului la ședința amintită.

„Despre Million am povestit că a returnat o sumă de bani din cauză că a primit la joc un dependent care depusese cerere pentru autoexcludere”, punctează Caramitru.

„S-au spus multe la ședința respectivă, cum ar fi faptul că statul, în toți acești ani, nu a întreprins nimic în sprijinul populației, cum ar fi campanii de informare și educare cu privire la efectele nocive ale jocurilor de noroc”, a mai adăugat acesta pentru Playresponsibly.

Operatorii vorbesc despre nerespectarea legilor

Faptul că anumiți operatori încalcă legea nu le cade bine celorlalți din piață. Concurența celor de la Million se plânge că anumite companii sunt protejate.

La un seminar recent, organizat de juridice.ro, a luat cuvântul Cătălin Nichifor, reprezentant Maxbet.

El a acuzat faptul că anumiți operatori sunt lăsați să zburde de autorități, iar alții sunt cocoșați de controale ale polițiștilor și ale inspectorilor de la Oficiu.

Nichifor s-a lăudat că brandul pe care îl reprezintă respectă legea care interzice fumatul în locații și pe cea care interzice prezența minorilor în agenții:

„Auzim că legislația e complicată, auzim că nu știm cum s-a fundamentat, auzim o grămadă de lucruri...

Până la urmă, poziția industriei, din punct de vedere al Maxbet și al altor colegi, este următoarea: avem legi și hai să încercăm să le respectăm!

Spuneți că vedeți foarte multe săli, haideți să vedem câte săli sunt autorizate, vedem reclame pe stradă, haide să vedem câte aparțin celor celor care sunt licențiați și autorizați și câte sunt ale celor care nu sunt autorizați și licențiați.

Practic, cred că ne batem toți și discutăm despre un personaj care nu e în sală, este piața neagră. Ce facem să ajungem acolo? 

Maxbet recunoaște: „Avem două amenzi”

A apărut această inițiativă, cu verificarea actelor de identitate. Avem două amenzi. Suntem extrem de fericiți, suntem cei mai fericiți.

Dar avem două amenzi pentru că Polița Locală, când a plecat în control, n-a vrut să amendeze pe nimeni altcineva în orașul respectiv. 

Suntem singurii care, practic, în momentul ăsta, printre singurii, care respectăm regulile legate de interzis fumatul în locații.

Vin clienții, vin cu țigara în mână, nu-i lăsăm să fumeze, pleacă în altă parte.

Declarația lui Nichifor, de la 1:23:27 până la 1:24:22

Vin, le cerem buletinul, n-au buletinul la ei, pleacă în altă parte. Nu vreau să intru în discuția legată de legislație.

Suntem în România, avem legi, dar nu le aplică nimeni. Cum facem să aducem acest subiect în discuție?

Cumva-cumva, autoritățile, știu că Oficiul ne ajută foarte mult din acest punct de vedere, cum facem să ne batem toți cu această piață neagră?”.

Million n-a răspuns apelului nostru pentru a comenta învinuirile care i se aduc.

Citește și:

Deep Games a luat Millionul din mâna unui român și l-a încredințat unui croat din Split

Million a lăsat o clientă fără 600.000 de lei folosind o „tactică” veche, dar de mare succes

Uriașa scăpare din legea autoexcluderii despre care nimeni din piață nu vorbește