Meta a anunțat zilele trecute că, începând cu 27 august, companiile din zona Asia Pacific, India și America Latină vor fi autorizate să facă publicitate la jocurile de noroc pe platforme.
Această mișcare în politica de marketing și publicitate a Meta a ridicat mai multe întrebări cu privire la impactul potențial asupra sănătății publice, dinamicii industriei și comportamentul consumatorilor.
Reclamele vor fi implementate în esență pe Facebook și Instagram. Prin intermediul mesajelor WhatsApp, mărcile vor avea o comunicare unu-la-unu și o relație directă cu publicul.
Majoritatea reclamelor pot fi video, dar în cazul jocurilor de noroc este probabil să existe un anumit grad de publicitate pe bannere, în special pe WhatsApp.
Meta a anunțat și o serie de limitări, mai ales în India. Agenții de publicitate își pot desfășura campania în India, dacă respectă regulile menționate:
@ 25 de ani sau mai mult în Chandigarh, Delhi, Haryana, Maharashtra sau Punjab.
@ 21 de ani sau mai mult în Andhra Pradesh, Arunachal Pradesh, Assam, Chhattisgarh, Dadra și Nagar Haveli, Daman și Diu, Goa, Jammu și Kashmir, Jharkhand, Kerala, Madhya Pradesh, Meghalaya, Odisha, Tamil Nadu, Telangana, Tripura, Uttar Prades , Uttarakhand, Vest.
@ 18 ani sau mai mult în arhipelagul Andaluzia și Nicobar, Himachal Pradesh, Karnataka, Mizoram, Puducherry, Rajasthan și Sikkim.
S-a precizat că publicitatea nu este permisă în anumite state indiene precum Bihar, Gujarat, Lakshadweep, Manipur și Nagaland.
Experții din industrie cred că mișcarea lui Meta ar putea duce la o creștere a reclamelor pentru jocurile online, subliniind nevoia urgentă a unui cadru de reglementare cuprinzător în India. Absența unor linii directoare clare a creat un mediu în care cei mai lipsiți de scrupule pot prospera, crescând riscurile consumatorilor.
Deși efectele pe termen lung ale deciziei Meta nu sunt încă vizibile, aceasta a stârnit o dezbatere privind publicitatea responsabilă, protecția consumatorilor și necesitatea unui ecosistem de jocuri online bine reglementat în India.