Marketingul pare scăpat de sub control și face regulile într-o piață care caută să fure privirile, înainte de a oferi publicului o ofertă consistentă. Se lucrează mult la ambalaj, lăsând produsul propriu-zis de izbeliște, fără îmbunătățiri. Asta face în aceste zile Stanleybet, un brand cu o prezență discretă în România (nu are reclame pe TV și mizează doar pe case terestre), care tocmai a anunțat un rebranding la nivel mondial.

Nu este vorba despre o mutare spectaculoasă, ci, nici mai mult, nici mai puțin, despre schimbarea poziției unei linii din logo-ul firmei, precum și de apariția unor noi nuanțe care vor compune marca de jocuri în Europa. Chiar și cei care au pus la cale rebrandingul susțin că modificarea ar putea fi cu greu sesizată de către jucători. Atunci, întrebarea logică este de ce să faci o astfel de schimbare? Eventual, ca să marchezi o aniversare.

La 65 de ani de la înființare, Stanleybet Group a decis să implementeze un restyling al mărcii existente. O alegere menită să ofere unui brand prăfuit caracteristici dinamice și versatile, afirmă inițiatorii.

Înclinația tăieturii, la 18 grade

Giovanni Garrisi, CEO al Grupului, a declarat în presa internațională: „De când ne-am gândit la rebranding, obiectivul a fost să continuăm să întruchipăm valorile de bază ale Grupului – Forță, Dinamism și Echilibru – răspunzând în același timp la schimbările din sector și, mai în general, la noile stiluri și tendințe folosite pentru a transmite un mesaj”.

Ivan Fantasia, Head of Brand, Marketing and Communications la Stanleybet Group, a explicat mișcarea: „Echipa mea și cu mine am analizat diferite opțiuni, de la alegeri mai prudente la cele mai îndrăznețe. În cele din urmă, ne-am hotărât asupra unui restyling amănunțit al mărcii deja în uz, cu un rezultat final pe care ochii mai puțin obișnuiți s-ar putea să nu îl perceapă inițial. Jetonul va înlocui schimbarea reală.

„Tăietura” diagonală care împarte jetonul simbolizează echilibrul dintre tradiție și inovație. Înclinarea tăieturii a fost fixată la 18 grade, precum și înclinarea literelor mărcii Stanleybet. Pe lângă redefinirea echilibrului vizual, numărul 18 are și o rezonanță simbolică importantă, atât în ​​ceea ce privește limita de vârstă a jocurilor de noroc, cât și conotațiile pozitive pe care le are în alte numerologii, precum puterea, norocul și prosperitatea.

Cum arată logo-ul acum, cu alb și cu o ușoară înclinație a tăieturii / Foto: Facebook Stanleybet

stanley.jpg
stanley.jpg

Cum va arăta logo-ul după rebrenduire, în culori și cu o înclinație de 18 grade a liniei

18.jpg
18.jpg

În plus, culoarea secțiunii mici a jetonului – și odată cu ea, ocazional, și fundalul logo-ului în sine – va adopta o temă sau culori diferite pe canalele noastre de socializare, care vor fi dedicate sărbătoririi unui eveniment de semnificație istorică, fie că este vorba despre sport sau de cultură”.

Potrivit wikipedia, Stanleybet România este o casă de pariuri cu sediul în București, filială a grupului britanic Stanleybet International, care numără peste 2000 agenții în toată Europa. Compania a intrat pe piața din România în anul 2004.

Stanleybet România se delimitează

Playresponsibly a cerut un punct de vedere de la partea Stanleybet România, pentru a comenta schimbarea, fie chiar și ea modificare de ochii lumii. Solicitării i-a răspuns, telefonic, Cătălin Moise.

„Nu am adaptat și nu vom face nicio actualizare după schimbările efectuate de Stanleybet International. La noi nu se va schimba absolut nimic. Stanleybet România este o structură independentă”, a comentat Moise.

Stanleybet România a intrat, începând din 2017, în portofoliul Game World Group. „Aripa” din România folosește numele, dar nu operează schimbările care se derulează la nivel european. Practic, jucătorii se pot trezi că pe piață funcționează două sau mai multe grupuri Stanleybet, fiecare cu logo-ul său, dar și cu alte elemente de identificare diferite.