Numărul pariorilor britanici care vizitează site-uri de jocuri de noroc online ilegale s-a triplat în timpul Cupei Mondiale, arată o cercetare recentă.
Numai în decembrie 2022, 250.000 de persoane au vizitat site-uri nereglementate de pe piața neagră, comparativ cu aproximativ 80.000 în aceeași lună a anului trecut, cu o creștere similară în noiembrie.
Echipa de cercetare Yield Sec a efectuat anul trecut o nouă analiză pentru Betting and Gaming Council, cu scopul de a evalua amploarea jocurilor de noroc pe piața neagră, inclusiv în timpul Cupei Mondiale din Qatar.
GamStop reunește operatorii legali
Analiștii au descoperit că traficul online către site-uri care promovează servicii pentru jucătorii cu probleme care s-au autoexclus de la operatorii din Marea Britanie a crescut cu aproape 83%.
Toți operatorii de pariuri reglementați din Regatul Unit sunt înregistrați la GamStop, un sistem de auto-excludere care blochează automat accesul tuturor operatorilor reglementați.
Raportul Yield Sec afirmă că „site-urile non-GamStop au generat cu 82,68% mai multe vizite de la cu 26,88% mai mulți clienți unici în noiembrie-decembrie 2022, comparativ cu perioada anterioară de două luni, petrecând în medie cu 78% mai mult timp pe site-uri”.
Numai în acea perioadă de două luni, peste 64.500 de jucători vulnerabili au căutat site-uri de pe piața neagră care oferă jocuri de noroc pentru a ocoli GamStop.
Cercetarea a constatat, de asemenea, creșteri ale traficului către site-urile pieței negre în martie, în timpul Cheltenham, și iunie, în timpul Ascot, indicând faptul că cursele de cai sunt puternic vizate de grupurile de pariuri ilegale.
Te înscrii în 30 de secunde
Experții din industrie au stabilit că este nevoie de mai puțin de 30 de secunde pentru a te înscrie pe un site de piață neagră, înainte de a plasa primul pariu, comparativ cu o medie de 12 minute cu un operator reglementat din Regatul Unit.
Acest lucru se datorează faptului că operatorii din Marea Britanie trebuie să efectueze verificări stricte de identitate și vârstă, pentru a preveni jocurile de noroc cu probleme, precum și frauda.
Michael Dugher, CEO al Betting and Gaming Council, a declarat: „Această cercetare scoate la iveală amenințarea groaznică pe care o reprezintă piața neagră în creștere, nesigură și nereglementată pentru jucători.
În timp ce industria reglementată a muncit din greu pentru a proteja tinerii în timpul Cupei Mondiale, aderând la reglementări stricte și promovând jocurile de noroc mai sigure, operatorii de pe piața neagră i-au exploatat pe cei mai vulnerabili.
Aceste site-uri fără licență nu oferă niciunul dintre instrumentele de jocuri mai sigure pe care membrii noștri le promovează, nu plătesc taxe și nu angajează pe nimeni, nu contribuie cu niciun ban la sporturi sau servicii care abordează daunele jocurilor de noroc și nu fac nimic pentru a proteja jucătorii vulnerabili.
Aceste date demonstrează că Cupa Mondială a condus o serie de tendințe îngrijorătoare în domeniul jocurilor de noroc din Regatul Unit”.
Creștere de 46%
În general, numărul de vizite pe site-urile de pe piața neagră din Regatul Unit a crescut cu 46% în 2022, aproximativ 148.000 de clienți accesând site-uri ilicite în fiecare lună.
O cercetare separată efectuată de PwC a constatat că numărul de clienți care folosesc site-uri de pariuri fără licență s-a dublat cu mult, de la 210.000 în 2019 la 460.000 în 2020, iar banii pariați se ridică la miliarde.
Ismail Vali, fondator și CEO al Yield Sec, a declarat: „Această tendință de creștere a activităților ilegale de jocuri de noroc la evenimente sportive majore reflectă amenințarea mereu prezentă pe care o reprezintă operatorii ilegali atât pentru jucători, cât și pentru public” .
Între timp, datele au relevat că numărul de reclame la pariuri difuzate la televizor în timpul fazelor grupelor Cupei Mondiale a scăzut cu 34%, comparativ cu Cupa Mondială din 2018.
Conform interdicției, anunțurile TV la pariuri de la operatorii reglementați nu pot fi difuzate cu 5 minute înainte de începerea unui meci până la 5 minute după terminarea acestuia, înainte de ora 21.00.
Un raport de anul trecut a constatat că interdicția a dus la o reducere cu 97% a numărului de astfel de reclame văzute de copii în acest moment.