Jucătorii care consideră că au de primit bani de la operatorii care le-au nesocotit autoexcluderile și i-au lăsat să joace, precum și de la aceia care n-au respectat regula contului unic, își cer banii înapoi.
În tentativa de a obține returnarea sumelor pierdute, clienții au umplut cu petiții platforma ONJN.
Răspunsul instituției, unul clasic și uniform pentru toți jucătorii, cuprinde un pasaj socotit intimidant de către cei care l-au recepționat.
Oficiul informează că nu are competențe pentru a obliga casele de pariuri să achite sumele invocate de clienți, iar aceștia sunt nevoiți să meargă în instanță, dacă vor recuperarea prejudiciului.
Totodată, mesajul expediat pe mail de instituție cuprinde un pasaj perceput ca o tentativă de a inhiba cheful jucătorilor de a mai cere bani:
„În același sens, vă învederăm faptul că, în ceea ce privește sumele pentru care solicitați restituirea, în funcție de cuantumul lor, acestea pot face, după caz, obiectul unor verificări în temeiul Legii nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru preveirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative”.
Iată conținutul unui răspuns primit de la ONJN de un jucător, mesaj pus la dispoziția redacției: