Google își reiterează angajamentul împotriva anunțurilor înșelătoare privind serviciile de jocuri de noroc și a respectării normelor naționale.
Miliarde de oameni în fiecare zi, din întreaga lume, accesează motoarele de căutare pentru a găsi informații relevante și de încredere, inclusiv reclame.
Cu această conștientizare, Google desfășoară mii de profesioniști care lucrează 24 de ore pe zi pentru a asigura protecția ecosistemului de publicitate digitală.
În ultimul an s-a înregistrat o creștere semnificativă a fraudelor pe internet. Înșelătoriile online au înregistrat o creștere cu 20%, cu venituri care au trecut de la 114 milioane de euro la 137 de milioane.
Băieții răi, în ciuda acțiunilor de anihilare, își actualizează constant tacticile de a manipula publicitatea digitală pentru a frauda oamenii și companiile.
În 2023, Google a blocat sau eliminat 5,5 miliarde de reclame, o creștere față de anul precedent, și 12,7 milioane de conturi de advertiser, aproape dublu față de anul de dinainte.
În total, 206,5 milioane de reclame au fost eliminate pentru încălcarea politicii de denaturare, care include multe tactici de escrocherie, iar 273,4 milioane de reclame au fost eliminate pentru încălcarea politicii privind serviciile financiare.
Peste 1 miliard de reclame au fost eliminate pentru încălcarea politicii anti-abuz a rețelei publicitare, care include promovarea programelor malware.
Au existat puțin mai puțin de 193 de milioane de reclame pentru servicii de jocuri de noroc blocate de motorul de căutare în întreaga lume, mai mult decât dublul numărului de reclame sexuale și de aproximativ trei ori numărul de încălcări ale drepturilor de autor.
Pentru Google, protecția consumatorilor împotriva riscurilor de publicitate înșelătoare include, de asemenea, acordarea de atenție acelor reclame care pot fi inadecvate în ceea ce privește sensibilitatea culturală a clienților sau chiar ilegale conform legislației naționale.
Altfel spus, există reclame și promoții care ar putea să nu fie afișate utilizatorilor într-o anumită locație sau pentru care agenții de publicitate ar trebui să îndeplinească cerințe suplimentare, înainte ca anunțurile lor să poată fi publicate.
Instrumentele Google au făcut posibilă blocarea a 6,9 miliarde de reclame în 2023. Dintre acestea, peste 418 milioane nu au îndeplinit cerințele legale, 282 milioane au promovat activități financiare frauduloase și peste 144 milioane servicii de jocuri de noroc.