Asociația Germană de Pariuri Sportive (DSWV) a prezentat recent cel mai recent raport privind piața germană de pariuri sportive.

Potrivit președintelui DSWV Mathias Dahms, după un an 2020 zdruncinat de pandemia de coronavirus, în care s-a înregistrat o scădere a vânzărilor de circa 21%, piața a înregistrat o îmbunătățire, stabilizându-se la nivelul din perioada pre-coronavirus: cu circa 9,4 miliarde de euro de pariuri și 470 de milioane de euro taxe la pariurile sportive plătite în 2021. Cifrele sunt la nivelul anului 2019.

„Interesul germanilor pentru pariurile sportive nu a încetat. Pariurile sportive au ajuns de mult în societate. Prin urmare, suntem încântați că Tratatul de stat privind jocurile de noroc de anul trecut a ușurat politica anterioară de interzicere strictă în sectorul jocurilor de noroc, care sa dovedit ineficientă în era digitală.”

„Piața neagră excesivă” și implementarea proastă creează probleme majore, după cum a precizat asociația. „Oricine acordă un permis furnizorilor în condiții-cadru stricte trebuie să ia măsuri și împotriva furnizorilor care oferă pariuri sportive fără autorizație. Și sunt mulți. Există o lipsă flagrantă de aplicare a legii”, spune Dahms.

Cele două strategii contra pieței negre

În februarie 2022, DSWV a analizat 507 site-uri de jocuri de noroc online, într-un studiu de piață. 405 dintre aceste site-uri au permis clienților germani să deschidă un cont de jocuri de noroc. Există 297 de site-uri în limba germană, iar cel puțin 240 dintre acestea oferă și pariuri sportive. Pentru Luka Andric, director general al DSWV, acesta este doar vârful aisbergului: „Doar 36 de furnizori au o licență națională pentru a găzdui aceste jocuri pe internet”. Concluzia? Piața neagră a preluat controlul în domeniu.

Dahms avertizează împotriva subestimării pericolului ofertelor ilegale: „În condițiile în care canalizarea jucătorilor către oferte legale nu va funcționa mai bine în viitor, există riscul ca jucătorii să migreze pe piața neagră, ceea ce a va duce o pierderea veniturilor fiscale din partea statului. Protecția consumatorilor și a tinerilor nu există pe această piață”.

Pentru Dahms, canalizarea efectivă a actorilor pe piața legală poate avea succes doar dacă sunt luate în considerare două puncte: „Pe de o parte, autoritățile germane trebuie să aducă în sfârșit piața neagră sub control printr-o aplicare efectivă. Pe de altă parte, autoritățile trebuie să fie pragmatice în relațiile cu furnizorii autorizați și să le permită să contracareze concurența ilegală cu oferte atractive”.