Cătălin C, din București, a contactat redacția Playresponsibly prin intermediul poștei eletronice pentru a reclama un litigiu pe care-l are cu operatorul Excelbet. Jucătorul susține că are de recuperat suma de 4.000 de lei, bani care i-au fost confiscați de operator.

În replică, casa de pariuri online Excelbet îl descrie pe jucător, un împătimit al cazinourilor și al pariurilor sportive, ca pe un „vânător de bonusuri” și anunță că i-au reținut toată suma pentru infracțiunea de „bonus abuse”. Litigiul ar trebui să fie arbitrat de ONJN, instituție care urmează să fie sesizată de jucător.

Playresponsibly l-a apelat telefonic astăzi și a obținut următoarea depoziție din partea jucătorului, care admite că este dependent:

„Mi-am deschis contul la Excelbet pe 19 ianuarie 2024. Tot pe 19 mi l-au și verificat. Pe 19 am depus prima dată și am pierdut toți banii. A fost o depunere de 900 de lei. Am depus, am pierdut, cum spuneam. Apoi, pe 21 am depus încă 800 de lei și din ăștia m-am ridicat la 4.000. Am accesat bonusurile de deschidere ale contului. Am vrut să-i retrag și atunci s-a terminat totul.

Mi-a apărut mesajul că retragerea a fost inițiată, dar nu scria și suma. Doar că este în curs de procesare și mi-au generat un ID. Apoi, o zi mai târziu, știind că nu mi-au dat banii, am fost tentat să joc acei bani, așa că am trimis mail că sunt dependent. Retragerea n-a fost aprobată.

Bonusul era de 100%, dar am efectuat rulajul. Eu am pus cei aproape 2/000 de lei. Am îndeplinit condițiile, căci altfel nu poți solicita retragere. Sistemul niciunei case de pariuri nu permite retragere de fonduri care nu sunt rulate. Pentru că există balanță reală și balanță bonus. Balanța mea reală era de 4.000 de lei. În mod normal, ar trebui să-mi genereze ei toate tranzacțiile efectuate pe cont. E dreptul meu. Am mail că am solicitat retragere de 4.000 de lei. Am jucat doar la cazinou. Repet, nu se poate retrage niciun ban, dacă nu este vorba despre balanță reală. 

Am trimis banii către procesatorul lor de plăți, iar ei trebuiau să îi aprobe. Nu-mi pasă mie de ăia 2.000 de lei, eu am pierdut 100.000 de lei într-o lună. Dar cum poate să îmi confiște o casă de pariuri banii mei? Ideea este de principiu. Cum cineva poate să îmi confiște banii pe care eu îi depun la o casă de pariuri? Depunerea însemnă fondurile tale. Nimeni nu ar trebui să se atingă de ele. E ca un furt. Tranzacții anulate înseamnă refund la depuneri, adică banii înapoi în cont. Ceea ce nu s-a întâmplat.

„Nu sunt banii lor!”

Am preferat să închid contul, pentru că aș fi jucat banii ăia. Cei 4.000 de lei pe care am reușit să-i fac, i-aș fi jucat și i-aș fi pierdut, probabil. Sau aș fi făcut mai mult, dar șansele mari erau de partea lor, adică să-i pierd. Cum nu au suport, nu au număr de telefon de contact, am ales să închid eu contul. Și am invocat problema cu dependența nu ca să-i sensibilizez, ci pentru că este o problemă personală. Am conturi la mai multe case. Joc mult, de asta am și zis că am o problemă. De unde am bani? Am făcut banii din crypto, din mai multe...

Aseară mi-au răspuns și este foarte vag ce mi-au răspuns. Mi-au spus că mi-au închis contul conform solicitării mele pentru dependență. În ceea ce privește retragerea înregistrată în data de 21.01.2024 în contul de joc, aceasta a fost analizată de departamentul nostru special și am constatat încălcarea termenilor și condițiilor de utilizare a site-ului. Din acest motiv, tranzacțiile existente în contul de joc au fost anulate. Nu înțeleg ce înseamnă.

Legat de problemele mele cu dependența, am apelat și la ajutor specializat de la asociația Joc Responsabil, am luat legătura cu... Ei au acolo doi psihologi, un tip și o tipă. Nu mai știu exact cum îl cheamă pe domnul doctor.

Am depus 2.000 de lei, banii mei. Nu înțeleg ce se întâmplă cu banii mei. Dacă ONJN dă dreptate acestor case de pariuri, mi se pare incredibil, pentru că banii mei... E ca și cum dacă mi-aș deschide acum un magazin și scriu undeva că dacă intră cineva în magazin am dreptul să-i iau portofelul... Intră un client, îl bat și îi iau portofelul, iar nicio instituție, Poliția sau altcineva, nu face nimic. Doar pentru că am scris eu că am regulile astea.

Aveam 4.000 de lei, dintre care 2.000 de lei erau depuși de mine. Mă ridicasem undeva pe la 5.000 de lei. Am început să pierd și am încercat să-i retrag. Și atunci mi-am închis și contul, pentru că nu au suport tehnic și nici de contact, nu au nimic. Trebuie văzut și de ce nu au așa ceva... Mi-am închis singur contul și le-am trimis mail că sunt dependent și nu vreau să-mi mai deschidă niciodată contul. 

Spun că tranzacțiile au fost anulate. Ce înseamnă asta? Termenul de tranzacție anulată reprezintă cotă 1. În mod normal, ar trebui să-mi dea tranzacțiile înapoi. Nu știu cum se ating de banii ăia. Nu sunt banii lor!”.

Excelbet a replicat, referitor la acest caz: „Contul i-a fost inchis pentru bonus abuse. Este o tactică din partea unor clienți de a deschide conturi, consumă doar bonusul, apoi se declară cu probleme de adicție, ca să ia banii”.