Sub rezerva că nu știm cât de corect sunt alcătuite clasamentele firmelor la alții, în condițiile în care la noi se preferă minciuna și se cumpără premiile decernate la galele de final de an (așa a ajuns să fie premiat Betmen, fostul Winner, deținut de israelianul Wexler Lior, recent vizat de o anchetă DIICOT), un studiu al Valorii Mărcilor Austriace pe 2025 arată în dreptul operatorului și producătorului de jocuri Novomatic, prezent și pe piața din România, scoruri ridicate în ceea ce privește valoarea mărcii, precum și la capitolul ESG.

Grupul internațional de tehnologie pentru jocuri de noroc sărbătorește în această perioadă a anului 45 de ani de la înființare, iar pe piața de la noi are destulă vechime, fiind într-un parteneriat de VLT-uri cu Loteria Română.

În Studiul Valorii Mărcilor Austriace 2025, realizat de Institutul European al Mărcilor (EBI), Novomatic a fost, din nou, clasată drept a doua cea mai valoroasă marcă corporativă din Austria și, pentru prima dată, a obținut și un loc doi în clasamentul ESG.

novomaticaustria
novomaticaustria

Institutul European al Mărcilor a publicat rezultatele studiului său anual privind cele mai valoroase și sustenabile mărci din Austria.

În cea de-a 22-a ediție a clasamentului EBI, Novomatic și-a menținut locul al doilea printre cele mai valoroase mărci corporative din țară pentru al șaselea an consecutiv, cu o creștere a valorii mărcii de 3,1%, până la 3,859 miliarde EUR.

Același loc l-a ocupat și în 2024 (AICI, detalii).

Acest rezultat confirmă faptul că cel mai mare grup de tehnologie pentru jocuri de noroc din Europa se clasează din nou chiar în spatele liderului Red Bull.

Novomatic se remarcă și în domeniul sustenabilității, ocupând pentru prima dată locul al doilea în clasamentul EBI al celor mai sustenabile mărci.

A fost premiat angajamentul puternic al companiei față de ESG, care variază de la măsuri de mediu și responsabilitate socială până la guvernanță corporativă responsabilă.

Valoarea mărcii este un indicator-cheie al forței corporative, recunoașterii și încrederii”, a declarat Stefan Krenn, membru al Consiliului de Administrație al Novomatic AG.

novomatictop
novomatictop

Studiul Austriac privind Valoarea Mărcii este realizat anual de EBI.

În ediția din 2025 au fost analizate 180 de mărci corporative, dintre care peste 45% sunt deținute de austrieci, din 16 sectoare industriale.

Evaluarea mărcii se realizează conform standardelor internaționale (ISO 10688 și ISO 20671).

Strălucesc la ei acasă, dar respiră greu în România

În România, Novomatic n-o duce însă prea bine. Sălile de jocuri Admiral se închid una după alta, iar rezultatele de la online nu sunt strălucitoare.

Mai mult, ca să-și reducă din costuri, Novomatic, filială condusă în România de Valentin-Adrian Georgescu, n-are propria licență de online.

Austriecii și-au introdus site-ul admiralbet, căruia îi face reclamă fostul tensment Ilie Năstase, sub licența Megabet International SRL, care mai deține alte patru platforme: stanleybet.ro, gameworld.ro, seven.ro și redsevens.ro.

Nici aparatele produse de Novomatic nu domină piața internă. Potrivit specialiștilor, clienții preferă să joace în săli la aparatele bulgarilor de la EGT. AICI, comparația dintre cele două branduri.

Novomatic stă însă bine la infrastructură. Are propriul sediu de firmă, într-o zonă scumpă a Capitalei, Băneasa.

 

Conținutul website-ului playresponsibly.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate articolele de pe acest site sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe playresponsibly.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor playresponsibly.ro, vă rugăm să ne contactaţi.