China a aprobat luni 105 jocuri interne, cel mai recent indiciu că Beijingul îşi înmoaie poziţia după ce, săptămâna trecută, măsurile sale de înăsprire a restricţiilor din industrie au dus la o debandadă de 80 de miliarde de dolari, conform Bloomberg.

Printre titlurile aprobate se numără cele operate de Tencent Holdings Ltd. şi NetEase Inc., cei doi mari editori de jocuri din China care au fost loviţi de noile reguli ale Beijingului. Aprobările de luni arată că autorităţile chineze sprijină dezvoltarea jocurilor online, a declarat o asociaţie din industrie într-o postare pe WeChat, republicată de agenţia oficială de ştiri Xinhua.

Oficialii chinezi au reaprins teama că vor începe o nouă rundă de represiuni în domeniul tehnologiei, după ce principalul organism de reglementare a jocurilor de noroc, Administraţia Naţională pentru Presă şi Publicaţii, a anunţat vineri noi reguli pentru a limita dezvoltarea jocurilor online, inclusiv un plafon nespecificat pentru cheltuielile efectuate de jucătorii adulţi.

Printre restricţiile suplimentare se numără interzicerea recompenselor pentru autentificările frecvente şi a duelurilor forţate între jucători şi chiar interzicerea conţinutului care încalcă securitatea naţională.

În timp ce Tencent şi NetEase şi-au văzut vineri valoarea de piaţă scăzând cu zeci de miliarde de dolari în Hong Kong, NPPA a anunţat, în timpul orelor de tranzacţionare, aprobarea a 40 de titluri de jocuri de noroc importate, inclusiv cele operate de cele două companii. Măsura nu a contribuit prea mult la restabilirea încrederii investitorilor.

Mai mulţi analişti, inclusiv cei de la Citi, au declarat, de asemenea, la scurt timp după apariţia noilor restricţii, că Tencent şi NetEase nu ar trebui să fie afectate în mod semnificativ, dar acest lucru nu a împiedicat acţiunile celor două companii să se prăbuşească în tranzacţiile din SUA.

Administraţia a declarat sâmbătă că va asculta feedback-ul din partea părţilor interesate, inclusiv a companiilor şi a jucătorilor, pentru a îmbunătăţi regulile.

Restricţiile radicale, care au luat prin surprindere jucătorii din industrie şi investitorii în ultima zi de tranzacţionare înainte de Crăciun, au amintit multora de represiunea brutală din sectorul tehnologic din 2021. În acel an, diverse agenţii au impus brusc restricţii în sectoare de la comerţul electronic la divertisment, punând la pământ Ant Group Co. şi Alibaba Group Holding Ltd., susţinute de Jack Ma, în timp ce au decimat industria educaţiei online prin declararea profiturilor ca fiind ilegale.

„Ultimele evenimente reflectă dorinţa guvernului de a avea un peisaj de jocuri mai mare şi mai divers, cu un conţinut inovator de o calitate superioară, dar fără monetizare excesivă sau jocuri "pay-to-win"", a declarat Yang Wenfeng, vicepreşedinte senior al studioului de jocuri Paper Games din Shanghai. "Guvernul preferă ca editorii să obţină profituri prin practici corecte şi inovaţie de produs, mai degrabă decât prin aprofundarea strategiilor de monetizare."