În Statele Unite, pariurile sportive fac parte din cultura populară.
Potrivit unui nou sondaj național realizat de TaxAct®, popularul software de înregistrare a impozitelor, 79% dintre americani au plasat sau plănuiesc să plaseze un pariu sportiv.
Un obicei cândva marginal a devenit acum un fenomen mainstream, mai ales în timpul unor evenimente precum March Madness, turneul de baschet universitar.
Cine pariază, cât de des și de ce
Sondajul, realizat pe un eșantion de 750 de adulți din SUA, a evidențiat că:
@ 54% pariază de câteva ori pe an;
@ 30% pariază săptămânal, în anumite perioade sportive;
@ 7% spun că pariază de fiecare dată când au ocazia.
Dar nu este vorba doar de câștiguri. 30% dintre cei intervievați pariază pentru emoția experienței, în timp ce 25% consideră sportul mai antrenant datorită pariurilor.
Motivațiile sociale contează: 17% apreciază componenta competitivă, iar 12% folosesc pariurile ca formă de socializare. Doar 16% au obiectiv principal de a câștiga bani în plus.
Ignoranță fiscală în rândul pariorilor
În ciuda boom-ului, cunoștințele despre implicațiile fiscale ale câștigurilor din pariuri sunt surprinzător de scăzute:
@ Doar 18% știu că toate câștigurile trebuie raportate la IRS;
@ Doar 25% recunosc corect câștigurile drept venit impozabil;
@ Abia 10% știu că pierderile pot fi deduse dacă depun o declarație detaliată;
@ Doar 11% știu că cota de impozitare poate fi de până la 37%;
@ În mod dramatic, doar 2% au identificat corect toate aceste afirmații ca fiind adevărate.
Metodologia anchetei
Sondajul a fost realizat în februarie 2025 pe un eșantion de 750 de adulți din SUA (cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani), care au participat sau participă activ la pariuri sportive.