V.M., din Amara (Ialomița), și-a deschis cont pe un site de jocuri de noroc și reclamă că a fost „deposedată” de banii câștigați la păcănele online.
„Vineri mi-am deschis contul pe yojicasino. Era un cont pe care jucam și eu, și soțul. Avea și el acces, era al nostru, ca idee generală, dar eu jucam.
Nici măcar n-am spus că juca el, ci doar că avea acces până la punctul în care trebuie să te loghezi, e logic că avea accesul acesta, fiind telefonul lui.
Am făcut o primă depunere de 300 de lei. Am câștigat la păcănele online. Cu tot cu bonusul lor, vreo 12.000 de lei... Am renunțat la bonus, ca să pot retrage suma, și am rămas cu vreo 11.000.
Am făcut o retragere de 10.000 de lei, apoi o alta - de 500 de lei. Am primit mesaj pe mail cu ID-ul de confirmare privind retragerile și cu mesajul că banii vor ajunge în cont în 1-4 zile lucrătoare.
Apoi, m-a sunat un operator să mă întrebe ce anume am jucat. I-am spus că am câștigat la ceva cu pești. „Și ce ați mai jucat?”, m-a întrebat. N-am știut ce să-i mai spun, că am jucat mai multe.
Apoi, mă întreabă dacă am intrat de pe alt IP. Am jucat și de pe telefonul soțului, că nu mai aveam baterie la al meu. Mi-a zis că sunt probleme și la adresa de e-mail, era una în care exista și prenumele soțului, și al meu.
La final, mi-a spus că va trimite înregistrarea convorbirii la un departament de specialitate.
După asta, m-am trezit cu un mail în care mi se transmitea că mi se închide contul. Înainte, depusesem alți 132 de lei”, ne-a comunicat V.M., care a oferit redacției mailurile primite de la operator.
Femeia, al cărei cont a fost blocat ieri, 15 iulie, spune că va face tot posibilul pentru a intra în posesia banilor câștigați, iar pentru asta va efectua demersurile legale. Redacția a contactat Yojicasino pe chat, pentru un punct de vedere, dar nu am primit lămuriri.
Puteți citi mai jos reacția cazinoului online.
Au încadrat-o la fraudă?
O voce independentă, specialist în regulamente pentru jocuri de noroc, a dezvăluit eroarea pe care o fac mulți jucători când sunt sunați de operatori pentru validarea câștigului, greșeală care duce, invariabil, la pierderea banilor și la închiderea contului.
Anume, mulți recunosc, naivi, că pe contul pe care l-au deschis joacă și alte persoane în afara lor, iar asta constituie o probă suficientă pentru închiderea contului. Eroarea ar fi fost comisă și de V.M., astfel că șansele sale de a lua banii de la Yoji par reduse.
„Când sunt sunați de operatori, unii recunosc că mai joacă și alte persoane pe contul respectiv, în afara lor. Sunt persoane din aceeași familie care deschid mai multe conturi, pentru a lua bonusurile.
În momentul în care spui că mai joacă și soțul sau soția pe contul tău, atunci ți-ai dat foc la valiză!
Regulamentul spune că pe contul tău nu poate juca nimeni altcineva, nici soț, nici soție, nici copil, nimeni... Această discuție cu operatorul ajunge la departamentul de risc, care decide să închidă conturile, în urma unor astfel de discuții.
Operatorii sunt acoperiți de regulament. Contul respectivei doamne a fost închis, cel mai probabil, pentru fraudă. La sume mici, plata câștigului se face fără această verificarea. Dar, la sume mari există o așa-zisă confruntare.
Mulți cred că de pe contul personal poate juca oricine”, ne transmite expertul.
Sună mai degrabă a pretext decât a motiv pentru un refuz de plată. Buba vine însă de la regulamentele aprobate nonșalant de ONJN.
Practic, sunt luate de bune niște vorbe, spuse inocent sau poate chiar sub formă de glumă, neexistând nicio altă probă materială din partea operatorului că pe cont mai joacă și altcineva decât proprietarul (cel care l-a deschis).
Yoji, „soră” de portofoliu cu Princess
Yoji Casino nu este un cazinou online prea cunoscut în România. A fost deținut de Boss Online S.R.L., sub licența numărul L1223945W001377.
Între timp, a ajuns în portofoliul Crowd, care operează branduri precum Princess Casino sau Winboss.
Potrivit informațiilor de pe site-ul propriu, „Yoji Casino este deținut și operat de către Crowd Entertainment Ltd., societate înmatriculată conform legii societăţilor comerciale din Malta, cu sediul social în Malta, 2 Spinola Road, St. Julians STJ 3014, număr de înregistrare C 97517, Licența nr. L1213823W001269 , emisă de Comitetul de Supraveghere din cadrul O.N.J.N., valabilă din data de 01.03.2021 până la data de 28.02.2031”.