Un client al portalului de jocuri de noroc pariuriplus.ro, site operat de o companie înregistrată în Malta, Level Up Interactive Limited (care mai deține în portofoliu brandul winmasters.ro), se consideră înșelat de casa de pariuri.
După ce a efectuat o depunere de 500 de lei, a reușit să înhațe mare jackpot la sloturile cazinoului online (suma de 204.725,44 lei, echivalentul a 41.000 de euro).
A și filmat cu telefonul fericitul moment, îl puteți vedea mai jos:
Ulterior, și-a sporit câștigul prin joc și a atins suma de 279.457,72 lei (55.000 de euro).
De aici a început calvarul de a intra în posesia premiului adjudecat, proces care este în plină derulare.
Clientul, care acum se declară un jucător ocazional, după ce ani la rând a „cotizat” la pariuri sume mari, a efectuat o primă retragere de 9.000 de lei.
I-au intrat banii pe cont și spera să-i vadă și pe restul de 270.000 de lei.
Doar că diferența nu i-a mai fost achitată pe motiv că CNP-ul său, identificat în baza de date, apărea ca autoexclus de la winmasters.ro.
Legătura cu pariuriplus? Este vorba despre o casă de pariuri care funcționează sub aceeași licență ca și pariuriplus, după cum indică site-ul oficial al ONJN.
A mers la Poliție, a reclamat la ONJN
Jucătorul susține că operatorul a pus în scenă un pretext pentru a nu plăti jackpotul. Precizează că s-a retras de la winmasters în 2020.
Excluderea sau autoexcluderea din online înseamnă însă cu totul altceva decât interpretarea oferită de pariuriplus.
Dacă nu dorești să mai joci pe un anumit site, interdicția nu afectează toată piața. Iar detaliul că winmasters și pariuriplus funcționează sub o singură pălărie nu are nicio relevanță.
În plus, la verificările inițiale, clientul a primit OK-ul operatorului că poate juca. Așadar, la început a fost în regulă, apoi i s-a descoperit „neregula”, fiind declarat autoexclus.
Mai mult, i-au procesat o primă retragere, dându-i-se o primă parte din bani!
Omul este decis să-și găsească dreptatea. A contactat un avocat și a depus plângere la Poliția Vâlcea pentru înșelăciune.
De asemenea, a bătut la ușa Serviciului Teritorial Sud-Vest, unde șef serviciu este Denis Mugurel Gogîrnoiu.
A trimis dosarul și presei, pentru a fi sigur că peste cauza lui nu se va așterne uitarea.
Amenda, mai bună decât să achite jackpotul!
La asemenea litigii, operatorii gândesc exclusiv cu buzunarul.
Aleg să plătească amenda (cuprinsă între 50.000 și 100.000 de lei în acest caz), dacă pedeapsa pecuniară este mai mică decât pariul de achitat.
Aici, ar avea de dat cel mult 20.000 de euro statului, iar jucătorului - 54.000 de euro. Așadar, este mai convenabil să încalce legea.
Ignoră că în joc este și licența de tip clasa I a companiei. Documentul firmei Level Up Interactive Limited expiră pe 30 iunie 2026.
Dacă lucrurile stau așa cum le descrie jucătorul, fractura de logică a operatorului este uriașă.
Dacă apărea ca autoexclus, clientul nu ar mai fi trebuit lăsat să joace pe pariuriplus. Neexistând norme de aplicare a legii excluderii, compania nu poate fi prea aspru pedepsită.
Mai jos, dialogul jucător-pariuriplus
Cazul seamănă izbitor cu situațiile regăsite deseori la agențiile terestre, unde minorii sunt acceptați în săli ca să își „toace” banii nu puțini primiți de la părinți.
Apoi, supărați că și-au pierdut banii, clienții își varsă nervii și distrug aparatele.
În acel moment, operatoarea nu poate chema Poliția, ca să constate daunele produse.
Oamenii legii ar trebui să îl legitimeze pe agresor, iar operatorul ar fi găsit vinovat că a permis accesul unui minor în locație.
Preferă să rămână cu paguba materială (un plastic îndoit la aparat) decât să îi fie suspendată autorizația slotului care, de bine, de rău, produce bani lună de lună pentru agentul economic.
I-au acceptat prima retragere
Iată apelul disperat al jucătorului: „Vă scriu în privința unei probleme cu o casă de pariuri și cazino din România. Voi scrie în ordin cronologic toată întâmplarea.
Am creat un cont pe www.pariuriplus.ro ce aparține firmei Level Up Interactive Limited, mi-a fost verificat buletinul și totul a fost OK.
După două săptămâni, am depus 500 de lei de pe cardul meu personal, am intrat să mă joc la jocuri de tip slot și am câștigat jackpotul cel mare de inimă neagră, adică 204.725.44 RON .
După ce am câștigat acest jackpot, am mai jucat la aceleași tipuri de sloturi și, după nici 24 de ore, am urcat suma la 279 457.72 RON.
Am decis să încetez să mă joc și să mă bucur de acești bani făcând prima retragere, de 9.000 RON (atât era limita pe site). Am zis că este OK.
În nici 4 ore, mi-au intrat în cont, 8.730 RON, 270 lei fiind impozitul către stat.
După aceea, am mai făcut 4 cereri de retragere, de câte 9.000 RON fiecare, am zis să le las în coadă și mi le acceptă ei, câte una pe zi!
Dar, surpriză, mă trezesc cu contul blocat fără explicații.
Răspunsul lor a fost că eu mai aveam un cont sub același CNP pe site-ul www.winmasters.ro, cont care era autoexclus din 2020.
Textul retragerii de la Winmasters vorbește doar despre acest site, nu și despre legături cu alte portaluri:
Menționez încă o dată că userul meu de pe pariuriplus.ro a fost verificat de 3 ori cu buletin, card și adresă și nu au menționat că este o problemă timp de două săptămâni, dar s-a găsit o problemă când am retras banii.
Eu apar și acum ca și câstigator pe site, dar banii nu i-am văzut, adică am primit 8.730 RON, atât.
Ei nu specifică nicăieri pe site că sunt sau aparțin de winmasters, ci se prezintă ca o altă entitate, nici măcar în termeni și condiții nu se specifică nimic legat de winmasters.
Nu este normal ca eu, de-a lungul anilor, să bag o grămadă de bani în diferite case de pariuri, iar când câștig o sumă mare să își bată joc de mine.
Este o sumă care îmi poate schimba viața, o sumă pentru care muncesc mulți ani de îmi sar capacele. Vă las imagini și dovezi clare. Plus răspunsul lor.
Am făcut plângere la ONJN și la Politie pentru înșelaciune și fraudă economică, mă voi consulta și cu avocatul, ca să luăm măsuri legale”.
Casa refuză dialogul
Omului îi miroase a bătaie de joc și încearcă un dialog cu casa de pariuri, dar simte că vorbește la pereți.
„Pe site-ul dumneavoastră, la termenii și condiții pe care le-am acceptat nu se specifică nicăieri anularea câștigurilor în caz de autoexcludere de pe alt site care vă aparține.
Menționez că eu am făcut acest cont acum 3 săptămâni, a fost verificat cu buletinul, a fost verificat iarăși când s-a trimis cardul, câștigul este LEGAL.
De asemenea, nu văd nici pe site, nici în termeni și condiții, o asociere cu winmasters.ro.
Contul de pe winmasters care a fost autoexclus în 2020 s-a făcut de la firma WM Interactive. Pot să întreb cine sunt aceștia și ce legătură există cu firma actuală?”, le-a mai scris jucătorul, dar casa tace în păpușoi.
Tactica de a nu acorda premii mari
Playresponsibly a scris despre situații în care operatorii online fac tot posibilul să nu achite câștigurile mari.
Au transformat strategia de neplată într-o politică de bază a companiei. Îi șicanează pe clienți până când aceștia, necunoscând legislația, comit diferite erori tocmai bune de speculat.
Câștigătorii sunt apelați la telefon și chestionați dacă pe contul respectiv mai joacă alte persoane. Întrebarea este formulată șmecherește (mai intră cineva pe calculator/telefonul pe care jucați?).
Cum un calculator poate fi folosit de toți cei dintr-o casă, jucătorul răspunde Da și, astfel, se induce ideea că și alții au jucat pe cont.
Asta deși nu e evident dacă au intrat pentru joc sau pentru o altă activitate care necesită acces la Internet.
Legea interzice ca pe un cont să joace altcineva decât posesorul cardului (cel care l-a deschis).
Toate sondajele telefonice au loc doar când se câștigă premi mari. La depuneri și la sume mici câștigate, jucătorii sunt lăsați să-și prăpădească liniștiți banii din cont.
Playresponsibly a cerut un punct de vedere de la pariuriplus pe mailul de contact, însă reacția casei de pariuri nu a sosit până la publicarea articolului.